ترامپ کمیته مشورتی تغییرات اقلیم را منحل کرد

تعهدات کمیته 15 نفره مشورتی ارزیابی ملی تاب‌آور تغییرات اقلیم به کار خود پایان داد.

به گزارش «انرژی امروز» از ایندیپندنت، کابینه دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده، تصمیم گرفت که پنل مشورتی فدرال تغییرات اقلیم را منحل کند که نشانه دیگری از سیاست‌های محیط زیستی ترامپ است.

این پنل بخشی از گروه ارزیابی ملی اقلیم بود، گروهی که هدف آن‌ها کمک به مقامات و سیاستمداران برای یکپارچه‌سازی دولت ایالات متحده در موضوع تغییرات اقلیم و برنامه‌ریزی‌های دراز مدت آنها بود.

بن فریدمن، رییس اداره ملی هواشناسی و اقیانوس شناسی ایالات متحده در واکنش به این تصمیم ترامپ به واشینگتن پست گفته است که این پنل دوباره راه‌اندازی نخواهد شد.

قرار بود ارزیابی ملی اقلیم هر چهار سال یکبار منتشر شود اما از سال 1990 تا کنون فقط سه بار این ارزیابی‌ها انجام شده است.

این پنل مشورتی از افراد دانشگاهی و محلی تشکیل شده بود و قرار بود تحلیل‌هایی را برای تصمیمات سیاسی و محیط زیستی ارائه دهد.

ارزیابی بعدی ملی اقلیم در سال 2018 منتشر می‌شود اما مدارک نشان می‌دهد که بخش بزرگی از ارزیابی‌ها توسط کابینه ترامپ در حال بررسی است.

این گزارش که با عنوان گزارش ویژه علوم اقلیم منتشر می شود، احتمالا تایید کرده است که بیش از نیمی از افزایش دمای کره زمین در چهار دهه گذشته به دلیل فعالیت‌های انسانی بوده است در حالی که کابینه ترامپ شدت دخالت بشری در این پدیده را قبول ندارد.

این گزارش می‌گوید که از سال 1951 تا 2010 اثرات مخرب بشر بر محیط زیست مسوول افزایش دمای کره زمین به میزان 1.1 تا 1.3 درجه فارینهایت هستند.   

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن