من و آقای زنگنه می دانستیم، برخی نمایندگان به ما رای نمی‌دهند

وزیر امور خارجه گفت: من و آقای زنگنه این تصور را داشتیم که تعدادی از دوستان به هیچ یک از ما دو نفر (زنگنه و ظریف) رای نمی‌دهند و همین تصور هم به واقعیت تبدیل شد.

وزیر امور خارجه دولت کشور در پاسخ به سوالی در ارتباط با رای اعتماد روز یک‌شنبه نمایندگان مجلس به او و ارزیابی‌اش از میزان رای‌ موافق و مخالف نمایندگان به او و این‌که فکر می‌کرد این میزان رای (۲۳۶) رای موافق را در مجلس داشته باشد؟ گفت: فکر نمی‌کردم بیش از این تعداد رای بیاورم به این دلیل که تعدادی از دوستان در مجلس با برنامه‌ها و دیدگاه‌های بنده موافق نبودند و مخالفت خود با این دیدگاه‌ها را به زبان‌های مختلف در طول این چهار سال که مسوولیت وزارت خارجه را برعهده داشته‌ام و هم‌چنین در جریان مذاکرات مجلس مطرح کرده‌اند.

ظریف با بیان این‌که من و آقای زنگنه این تصور را داشتیم که تعدادی از دوستان به هیچ یک از ما دو نفر (زنگنه و ظریف) رای نمی‌دهند و همین تصور هم به واقعیت تبدیل شد، خاطرنشان کرد: البته بنده از تمام نمایندگان مجلس چه کسانی که به من رای منفی دادند و در مخالفت با برنامه‌های من صحبت کردند و چه نمایندگانی که در موافقت با این برنامه‌ها سخنرانی کرده و رای مثبت دادند، تشکر می‌کنم.

این عضو دولت دوازدهم تصریح کرد: تا آن‌جا که اطلاع دارم تعداد قابل توجهی از نمایندگان که فکر کنم بیش از ۱۵۰ نفر بودند برای دفاع از بنده ثبت‌نام کرده بودند و این برای من باعث افتخار است. کسانی هم که مخالفت کردند به طور قطع قصدشان کمک به پیشبرد منافع ملی بوده و از آنها نیز تشکر می‌کنم.

آقای بیطرف اصلاح طلبی اصولی است

رئیس دستگاه دیپلماسی کشور خاطرنشان کرد: امسال دو جلوه زیبای مردم‌سالاری را در کشور مشاهده کردیم. اولین جلوه آن برگزاری باشکوه انتخابات ریاست‌جمهوری و حضور عزت‌مندانه مردم در آن بود، انتخاباتی که در منطقه بی‌نظیر و در دنیا کم‌نظیر است. مورد دوم همین جلسات رای اعتماد به کابینه پیشنهادی رئیس‌جمهور بود. در جلسات رای اعتماد بحث‌های بسیار جدی مطرح شد و بحث‌ها اصلا وارد حوزه‌های احساسی و غیرضروری نشد. مباحث بر حوزه‌های کاری و تخصصی متمرکز بود و نمایندگان محترم مجلس به خوبی در این جلسات بلوغ سیاسی‌شان را نشان دادند و مباحث بسیار خوبی را مطرح کردند.

وی با بیان این‌که در این روند جلوه مردم‌سالاری کشور به خوبی نشان داده شد و رسانه‌ها نیز اخبار را به خوبی پوشش دادند، گفت: در این فرآیند سند افتخار دیگری برای مردم  این سرزمین رقم خورد.

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان این‌که من انتظار همین حدود آرا را داشتم، افزود: بسیار خوشحالم که ۱۲ وزیر دولت یعنی بیش از دو سوم وزیران پیشنهادی بالای ۲۲۵ رای گرفتند و خیلی خوشحال‌تر می‌شدم که برادر بزرگوارم مهندس بیطرف که واقعا یک شخصیت برجسته و بسیار اصولی هستند در این روند از رای اعتماد نمایندگان بهره‌مند می‌شد. ایشان درست است که از جناح اصلاح‌طلب هستند ولی فردی بسیار `اصولی` هستند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن