بومیان پرو به جنگ نفت می‌آیند

رهبران بومیان مناطق اطراف میدان بزرگ نفتی پرو، تهدید کردند که جلوی دستیابی دولت به قلمروشان را خواهند گرفت و تولید نفت در این منطقه را متوقف خواهند کرد مگر این‌که دولت پرو حقوق آن‌ها در قراردادهای نفتی به رسمیت بشناسد. آن‌ها 20 روز به دولت مهلت دادند.

به گزارش «انرژی امروز» از گاردین، رهبران قبایل پرو از حوزه رودخانه آمازون، دولت را متهم کردند که در مذاکرات قرارداد جدید 30 ساله نفتی با شرکت انرژی فورنترای کانادا فرآیند مشاوره آن‌ها را رد کرده است. این قرارداد در سال 2019 به اتمام خواهد رسید.

قانون مشاوره قبلی که در سال 2011 در پرو تصویب شد، دولت را موظف کرده بود رضایت بومیان منطقه را قبل از توسعه برنامه‌های خود جلب نمایند.

اما مقامات وزارت انرژی پرو این فرآیند را رد کرده‌اند و رهبران بومیان منطقه اعلام کرده‌اند که دولت در این زمینه سوء نیت دارد.

بنا بر تهدید این بومیان، آنها اجازه نخواهند داد در سی سال آینده شرکت‌های نفتی یا دولت وارد قلمروشان شوند. آنها معتقدند حق دارند در هر پروژه‌ای که در قلمرو شان اجرا می‌شود نظر بدهند.

پیش از این کارشناسان اعلام کرده‌اند که دولت پرو هیچ توجهی به آلودگی آب آشامیدنی و خسارات محیط زیستی وسیع و بیماری‌هایی که به دلیل نشت نفت در مناطق بومی نشین این کشور ایجاد شده است ندارد.

بر همین اساس، بومیان اعلام کرده‌اند دیگر با چنین پروژه‌هایی در مناطق مربوط به خود موافقت نخواهند کرد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن