رونمایی از قدرتمندترین کشتی حامل گاز طبیعی

 کشتی یخ شکن جابه جا کننده گاز طبیعی در اولین سفر رسمی خود موفق به ثبت رکورد جدیدی در زمان جابه جایی شده است.

به گزارش خبرنگار دانش و فناوری «انرژی امروز»، کشتی جدید جابه جاکننده گاز طبیعی ساخته شرکت Sovcomflot در اولین سفر رسمی خود از قسمت شمالی دریای شمال به سمت آسیا موفق به ثبت رکورد جدیدی در زمان جابه جایی بدون پشتیبانی کشتی های یخ شکن شده است.

این کشتی قدرتمند در اولین سفر رسمی خود استانداردی جدید در جابه جایی از قسمت شمالی دریای شمال به سمت آسیا با زمان 6 روز و 12 ساعت و 15 دقیقه به ثبت رسانده است. قبل از آن، رکورد سفر دریایی از بندر همرفست نروژ به سمت بندر بوریانگ کره جنوبی، 19 روز ثبت شده بود. رکورد جدید 30 درصد از سفرهای جنوبی از طریق کانال سوئز نیز سریع تر می باشد.

 این کشتی به یاد مدیر اجرایی فقید سابق شرکت توتال که در  جریان یک حادثه هوایی در سال 2014 و در کشور مسکو جان خود را از دست داد، Christophe de Margerie نامگذاری شده است. Christophe de Margerie توسط شرکت Sovcomflot به درخواست توتال، نوواتک و شرکت CNPC‌ ساخته شده است.

Christophe de Margerie در جریان سفر خود 4060 کیلومتر را با ثبت میانگین سرعت بالغ بر 33 کیلومتر را با وجود موانع یخی به قطر2 متر، به ثبت رسانده است. طول این ابر کشتی 300 متر بوده و ظرفیت جابه جایی 172600 متر مکعب گاز طبیعی را دارد. در آینده این کشتی به بزرگترین پروژه گاز طبیعی روسیه که از 200 چاه و یک فرودگاه و 3 قطار جابه جاه جا کننده هر یک با ظرفیت 5.5 میلیون متر مکعب بهره می گیرد، خواهد پیوست.

بدنه فولادی قدرتمند و بسیار سبک و تقویت شده  Christophe de Margerie دارای گواهی ARC7، بالاترین کلاس در کشتی های سفرکننده در دریای یخی می باشد. این بدنه به کشتی اجازه می دهد که از میان یخ هایی با قطر 2.1 متر عبور کند. این کشتی همچنین با استفاده از طراحی منحصربه فرد و بکارگیری مواد مخصوص و سیستم  عایق‌بندی پیش رفته قادر است در کمترین دماها دوام بسیار خوبی داشته باشد. قدرت سیستم پیشرانه Christophe de Margerie 45 مگاوان بوده که هم رده کشتی های یخ شکن مدرن تامین شده با سوخت هسته ای قرار می گیرد.

Christophe de Margerie خود را به عنوان اولین کشتی با کلاس بالای یخی (ice-class) تبدیل شده است که سه واحد آزیپاد (Azipod) در آن نصب شده است. این واحدها ظرفیت بالای شکست یخ و انعطاف پذیری بسیار خوبی به کشتی می بخشد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن