سیستم دفع پساب کارخانه‌های نمکزدایی ۲ و ۴ اهواز ساماندهی می‌شود

سیستم دفع پساب کارخانه‌های نمکزدایی شماره ۲ و ۴ اهواز با هدف پیشگیری از آلودگی‌های زیست محیطی، ساماندهی می‌شود. به گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، رئیس امور مهندسی و ساختمان شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون با اعلام این خبر افزود: میزان آلودگی بالا در پساب واحد های نمکزدایی و دفع آن در حوضچه های خاکی معمولاً موجب آلودگی می شود که در راستای صیانت از محیط زیست و به منظور اصلاح سیستم دفع پساب ، پروژه ای با استفاده از احداث تاسیسات water pool بتنی با لایه ژئوممبران در شرکت کارون تعریف و اجرایی شده است.

منوچهر حیدری نیا افزود: در این پروژه، خروجی کانال های آب های سطحی که شامل شیرهای ایمنی و پساب خروجی این کارخانه هاست به سمت حوضچه بتنی هدایت و سپس با بکارگیری تکنیک های فرآورشی با هدف تزریق به چاه ها و استفاده در مخازن بازیافت، دوباره به چرخه تولید باز می گردد.

وی افزود: این پروژه برای اولین بار در سطح شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و با همکاری محیط زیست استان خوزستان در دو لایه بتنی به همراه ژئوتکستایل و ژئوممبران با تعبیه چربی گیر و تفکیک گر آب و نفت اجرایی شد.

حیدری نیا، افزود: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۳ میلیارد ریال از منابع داخلی و با استفاده از خدمات پیمانکاران بومی توسط امور مهندسی و ساختمان شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون و با مشارکت فعال اداره بهره برداری و مهندسی فرآورش، اجرا و در مدار عملیات قرار گرفت.  

شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون با مرکزیت کلانشهر اهواز و تولید روزانه بیش از یک میلیون و ۳۰ هزار بشکه نفت خام با رویکرد رعایت الزامات زیست محیطی در حوزه های مرتبط با وظایف و مسئولیت های خود با حداکثر توان پیشگام بوده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن