طرح ساماندهی بندر صادراتی ماهشهر بررسی شد

طرح ساماندهی بندر صادراتی ماهشهر در جلسه هم اندیشی با حضور با حضور معاون وزیر و مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش بررسی شد و موانع موجود در اجرای پروژه بیان شد.

به گزارش انرژی امروز، محسن دینی، مجری طرح ساماندهی بندر صادراتی ماهشهر در جلسه هم اندیشی که با حضور معاون وزیر و مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش و هیات همراه برگزار شد؛ به ارائه گزارش عملکرد طرح مذکور پرداخت و در ادامه حمید شریف رازی، مدیر عامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران موانع موجود در اجرای پروژه را بیان نمود.

در ادامه جلسه هم اندیشی، عباس کاظمی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش، پیشنهادات خود را جهت رفع موانع اجرای طرح اعلام کرد و از تامین منابع مالی در آینده نزدیک خبر داد تا در روند اتمام پروژه تسریع گردد؛ همچنین در این جلسه فعالیت هر یک از بخش های خشکی و دریا بررسی شد.

بخش دریا:

  فعالیت های این بخش شامل تخریب 6 اسکله قدیمی و احداث 6 پست اسکله با سیستم شمع و عرشه بتنی با قابلیت پهلو دهی کشتی های با ظرفیت 2500 تن تا 80000 تن برای اسکله های شماره 1 و 2و 5 و کشتی های با ظرفیت 5000 تن تا 80000 تن جهت اسکله های 3 و 4و 6  می باشد . که در حال حاضر اسکله های 1 تا 4 در حال بهره برداری است و اسکله 5 و 6 احداث گردیده و در حال حاضر پیمانکار در مرحله تحویل قطعی می باشد.

بخش خشکی:

 پیشرفت این بخش بیش از 42 درصد می باشد و فعالیتهای انجام شده تاکنون به شرح زیر است:

1 – پکیج برق:

عملیات اجرایی پکیج برق شامل خط انتقال و پست برق132 33و دو بی 400کیلو ولت پایان یافته و تحویل بهره بردار شد.

2- بخش استحصال: 

در بخش استحصال، عملیات اجرایی مخازن ذخیره سازی گازوئیل و نفت کوره، پمپهای گازوئیل به همراه پستهای برق R و F ، پمپها و مشعل هیترهای نفت کوره انجام شده است و تحویل بهره بردار گردیده اند.

3- بخش بندر:

 عملیات اجرایی بخش بندر با پیشرفت فیزیکی بیش از 97 درصد در حال انجام است و مطابق برنامه تجدیدنظر شده تا تاریخ 96 09 30 تحویل آن انجام می شود.

در این مقطع برخی از مخازن  و ساختمان ها، پکیج فاضلاب بهداشتی و صنعتی ، برخی از تلمبه خانه ها و پست های برق آماده راه اندازی می باشند.

در طرح ساماندهی بندر صادراتی ماهشهر علاوه بر دو بخش خشکی و دریا، 4 پروژه دیگر نیز تعریف و در حال اجرا می باشند:

تعمیر، جابجایی نصب و راه اندازی 5 بازوی بارگیری

نصب و راه اندازی سیستم میترینگ

خرید و نصب 4 بازوی بارگیری

احداث فنس جدید و برچیدن فنس قدیمی پیرامون سایت

کلیه فعالیت های طرح مطابق برنامه زمانبندی مصوب تا پایان اسفند 96 پایان خواهد یافت.

طرح تکمیلی بندر صادراتی ماهشهر نیز با هدف صادر کردن گوگرد تولیدی توسط پالایشگاه های تهران ،اراک ،آبادان ،تبریز و کرمانشاه از طریق احداث اسکله صادراتی گوگرد با قابلیت صادرات 1،000،000 تن گوگرد در سال و یا به عبارتی قابلیت ذخیره سازی 2740 تن در روز و بارگیری با کشتی های طرح با ظرفیت DWT 15000 تا DWT 70000 در مدت زمان 144 ساعت تعریف شده است و اکنون در مرحله اجرا می باشد. این گوگرد به صورت گرانول با سایز mm5 بوده که توسط کامیون تا محل انبارهای جدید الاحداث گوگرد، واقع در جنوب شرق بندر صادراتی ماهشهر حمل می‌گردد.

این طرح در تاریخ 96.2.21 آغاز و تا 98.2.21 ادامه خواهد داشت.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن