راه‌اندازی نیروگاه برق دوستدار محیط زیست شرکت مان

در شهر هرتن آلمان در منطقه راهر، نیروگاه تبدیل زائدات به انرژی، به همراه توربین بخار تولید برق و حرارت، توسط شرکت MAN Diesel &amp. Turbo احداث گردید.

به گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اینترنتی شرکت MAN، بهره‌بردار این نیروگاه شرکت Ruhr Waste Disposal است. این شرکت یک توربین با قابلیت انعطاف بسیار بالا به شرکت MAN سفارش داده بود. این توربین از سری MARC بود که قابلیت افزایش برق تولیدی و حرارت را دارند.

با احداث این نیروگاه دوستدار محیط زیست و اقلیم، انرژی حرارتی مورد نیاز 25 هزار خانوار منطقه از طریق یک شبکه حرارتی منطقه‌ای در ناحیه راهر تامین شده است و نیز عملیات توسعه آن نیز ادامه دارد.

به طور کلی، شش خط احتراقی در هرتن، انرژی بخار را تولید می‌کنند و توربین‌های بخار موجود آن را تبدیل به برق و حرارت می‌کند.

در ماه‌های سرد سال، تمرکز بر تولید حرارت است و در ماه‌های گرم تابستان تمرکز بر روی تولید برق است.  با نصب این توربین حرارتی شرکت MAN Diesel &amp. Turbo عملیات تامین برق و حرارت با حداکثر ظرفیت انجام خواهد شد.

هالگر کیوب، رییس بخش فروش برق شرکت MAN Diesel &amp. Turbo می‌گوید «پروژه‌هایی این‌چنینی بیان‌گر مرحله گذار در چشم‌انداز انرژی دنیاست. توربین‌های بخار کوچکی مثل سری MARC معمولا توسط تامین کنندگان منطقه‌ای برق و شرکت‌های صنعتی استفاده می‌شوند. سوای نیروگاه‌های بزرگ برق، این توربین‌ها برق مورد نیاز منطقه را تولید می‌کنند و یا برق تولیدی را به شبکه برق سراسری تزریق می‌کنند. برای تمرکز زدایی از تولید برق، سوخت‌های مختلفی استفاده می‌شود. علاوه بر زائداتی که این نوع تولید برق استفاده می‌کند، بیومس و یا حرارت موجود در زائدات فرایندهای صنعتی نیز در آن کاربرد دارد».

کیوب ادامه می‌دهد « ما پیش‌بینی می‌کنیم که در میان مدت توجه به چنین نیروگاه‌های کوچک تا متوسطی بیشتر شود و این اتفاق فقط در آلمان رخ نخواهد داد. به غیر از بهره‌وری خالص، قابلیت انعطاف هم یک فاکتور تعیین کننده است که به بهره‌بردار امکان می‌دهد واکنش مناسب در برابر نوسانان انرژی و تقاضای برق داشته باشد».

شرکت MAN Diesel &amp. Turbo یک شرکت چند ملیتی است که مقرر آن در آگسبورگ آلمان است و سازنده ماشین‌های توربو برای کاربردهای دریایی و نیروگاه‌های تولید برق است.

این شرکت در سال 2010 و با ادغام دو شرکت MAN Diesel و MAN Turbo به وجود آمد.

MAN Diesel &amp. Turbo یک شرکت زیرمجموعه شرکت چندملیتی MAN SE آلمان است.

محصولات این شرکت قابلیت تولید برق در رنج‌های مختلف از 450 کیلووات تا 87 مگاوات را دارد.

MAN Diesel &amp. Turbo طراحی و ساخت توربین‌های گازی 30 مگاواتی، توربین‌های بخار 150 مگاواتی و کمپرسورهایی با دبی حجمی 1.5 میلیون متر مکعب بر ساعت و فشار یک هزار بار را انجام می‌دهد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن