دستور روحانی برای پیگیری‌ همه‌جانبه حادثه اتوبوس

حادثه واژگونی اتوبوس دانش آموزان دختر اهل استان هرمزگان در حوالی قلعه بیابان بخش رستاق داراب فارس تاکنون ۱۲ فوتی و ۳۳ مصدوم در پی داشته داشت.

 به گزارش «انرژی امروز» فرماندار داراب تعداد کشته‌های حادثه واژگونی اتوبوس دانش آموزان هرمزگانی را 9 نفر اعلام کرد. 

اتوبوس حامل دانش آموزان هرمزگانی عضو تشکیلات سازمان دانش آموزی بود که با هدف شرکت در اردوی ملی فرزانگان راهی شیراز شده بودند. سانحه واژگونی اتوبوس مقارن ساعت چهار بامداد امروز در منطقه قلعه بیابان بخش رستاق داراب که در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است رخ داد و طبق آخرین اخبار تاکنون ۱۲ فوتی و ۳۳ مصدوم در پی داشته است.

 عبدالرزاق قاسم پور فرماندار داراب گفت : 7 دانش آموز دختر، یک سرپرست و کمک راننده فوت شدند.

  بازداشت راننده

 سید محسن موسوی رئیس دادگستری شهرستان داراب هم گفت: راننده اتوبوس حامل دانش آموزان دختر هرمزگانی که در وضعیت جسمانی سالم به سر می‌برد بازداشت شد.

 قطع عضو و قطع نخاع 4 دانش‌آموز

معاون عملیات سازمان اورژانس کشور از قطع عضو، قطع نخاع و عمل جراحی 9 نفر از دانش آموزان هرمزگانی در حادثه محور داراب- بندرعباس خبر داد.

براساس آخرین گزارش‌ها 4 نفر از دانش آموزان مصدوم دچار قطع نخاع شدند و 5 نفر دیگر از مصدومان نیز هم اکنون در اتاق عمل تحت عمل جراحی هستند.

رئیس جمهوری دستور پیگیری جدی حادثه اتوبوس دانش آموزان هرمزگانی را صادر کرد

وزیر آموزش و پرورش گفت: رئیس جمهوری در ساعات آغازین صبح روز جمعه دهم شهریورماه جاری در تماس تلفنی پیگیری جدی ابعاد مختلف حادثه واژگونی اتوبوس دانش آموزان هرمزگانی در شهرستان داراب فارس را صادر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، سید محمد بطحایی عصر جمعه پس از عیادت از دانش آموزان مصدوم این حادثه که در بیمارستان شهر داراب بستری هستند، گفت: به دنبال دستور رئیس جمهوری، پیگیری‌های لازم برای رسیدگی همه جانبه به وضعیت دانش آموزان حادثه دیده در هماهنگی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت گرفت.  وی اظهار کرد: وضعیت عمومی دانش آموزان مصدوم خوب است و دانش آموزان و همراهانشان از روند رسیدگی راضی هستند. وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: امیدوارم با بازنگری‌هایی که در شیوه نامه‌های اردوها انجام می‌شود شاهد اتفاقات کمتری برای دانش آموزان کشور باشیم.  بطحایی گفت: سوالات متعددی درباره دلایل حرکت دیرهنگام اتوبوس حامل دانش آموزان در شب مطرح است که نیاز به بررسی دقیق‌تر توسط تیم کارشناسی دارد.  وزیر آموزش پرورش در ادامه بیان کرد: از هیچ قصوری نمی گذریم و در صورتی که خطایی صورت گرفته باشد باشدت برخورد می کنیم.  بطحایی عصر جمعه دهم شهریورماه جاری در حالی که از سوی قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و استانداران فارس و هرمزگان همراهی می شد از دانش آموزان مصدوم در حادثه واژگونی اتوبوس در شهرستان داراب با اهدای گل، عیادت و برای آنها سلامتی آرزو کرد. 

پیام تسلیت دکتر جهانگیرى

در پى جانباختن تعدادى از دانش آموزان هرمزگانى در سانحه واژگونى اتوبوس، معاون اول رییس جمهور در پیامى ضمن تسلیت به ملت ایران و خانواده‌هاى آنان، از مسولان ذیربط خواست تا ضمن بررسى علت بروز این حادثه ناگوار به وضعیت آسیب دیدگان و مصدومان سریعا رسیدگى شود.

متن کامل پیام دکتر جهانگیرى به شرح ذیل است: حادثه تلخ و غم انگیز واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان دختر هرمزگانی در شهرستان داراب که منجر به جانباختن و مصدوم شدن تعدادی از دانش آموزان عزیزمان شد، موجب تأثر و تألم فراوان شد. این مصیبت غمبار را به ملت ایران، مردم شریف استان هرمزگان و به ویژه خانواده های این عزیزان صمیمانه تسلیت می‌گویم و از مسئولان ذی ربط به خصوص وزرای محترم آموزش و پرورش، راه و شهرسازی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می خواهم ضمن رسیدگی فوری به وضعیت آسیب دیدگان و مصدومان با بررسی دقیق علت بروز این حادثه ناگوار، در اسرع وقت نتیجه را به اطلاع مردم بزرگوار ایران برسانند.

اسحاق جهانگیری

معاون اول رئیس جمهور

وزیرآموزش وپرورش و قائم مقام وزیر بهداشت عازم داراب شدند

قائم مقام سازمان دانش آموزی گفت: برای رسیدگی به وضعیت سانحه اتوبوس دانش آموزان، وزیرآموزش وپرورش به همراه رئیس سازمان دانش آموزی و قائم مقام وزیر بهداشت، عازم محل حادثه در شهرستان داراب شده اند.

محمد علیگو روز جمعه اظهارکرد: مقرر است اردوی تشکیلاتی سازمان دانش آموزی ویژه دانش آموزان دختر متوسطه با جمعیت یک هزار نفری از امروز در شیراز برگزار شود که سهم استان هرمزگان ۱۲۰ دانش آموز بوده است. وی در خصوص زمان سانحه تصریح کرد: مقارن ساعت ۴ بامداد یکی از سه اتوبوس حامل دانش آموزان هرمزگانی، دچار سانحه می شود متأسفانه دراین سانحه دلخراش ۷ دانش آموز به همراه مربی در دم فوت می کنند و ۳۲ دانش آموز دیگر نیز تحت مراقبت های پزشکی در بیمارستان قرار ‌گرفتند. علیگو با بیان اینکه اتوبوس حامل دانش آموزان از مجموعه مورد تایید سازمان حمل و نقل جاده ای تهیه شده است، ادامه داد: قبل از هر سفری اتوبوس از لحاظ فنی و راننده از جهت سلامت مورد تایید راهنمایی و رانندگی قرار می گیرد، و آموزش و پرورش بدون بررسی این شرایط تایید مراکز قانونی، به هیچ عنوان از این اتوبوس ها استفاده نخواهد کرد. قائم مقام سازمان دانش آموزی خاطر نشان کرد: از ابتدای تابستان حدود هزار سفر اتوبوسی برای اردوهای مختلف آموزش و پرورش استفاده شده و حدود ۲۰ هزار نفر جابه جایی دانش آموز داشته ایم و سانحه اتوبوس دانش آموزان هرمزگانی اولین اتفاق تلخ برای اردوهای آموزش و پرورش بوده است. بنابر اعلام روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، علیگو جمعیت دانش آموزان شرکت کننده در حال حاضر در اردوهای تشکیلاتی سازمان دانش آموزی را ۱۴هزار نفر ذکر کرد که اردوی شیراز نیز آخرین اردوی امسال محسوب می شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن