تعدیل قیمت آب و برق در 100 روز

سرپرست وزارت نیرو با اشاره به لزوم اصلاح اقتصاد آب و برق، از معاون اول رییس جمهور و وزارت اقتصاد خواست تا پکیجی را بررسی کنند و درنظر گیرند تا در برنامه 100 روزه دولت دوازدهم اقتصاد آب و برق اصلاح شود.

به گزارش خبرنگار نیروی «انرژی امروز» ستار محمودی در آیین بهره‌برداری از طرح ارتقاء کیفیت آب شرب جنوب تهران، در تصفیه‌خانه کن، با درخواست برای طراحی و اجرای پکیجی برای تعدیل تعرفه آب و برق، سرمایه‌گذاری و کاهش هزینه‌ها، در برنامه 100 روزه، گفت: کارنامه صنعت آب پس از انقلاب ارزشمندتر شده است. خدمات فاضلاب اکنون به ۴۶ درصد رسیده است.  بیش از ۴۵ هزار میلیارد تومان در آب شرب سرمایه گذاری شده است.

محمودی تصریح کرد: در بین دولت های خدمت‌گذار نیز کارنامه دولت یازدهم ویژگی های مثبتی دارد.  دو میلیارد مترمکعب به ظرفیت آب شرب در شهر و روستا اضافه شده و کلا ظرفیت به ۷.۵ میلیارد متر مکعب رسیده است. در دولت یازدهم ۴.۵ میلیون انشعاب به مشترکین واگذار شد.

وی ادامه داد: در بخش آب روستایی تاکنون دولت یازدهم با عنایت رییس‌جمهور موفق ترین دولت بوده است. امسال نیز ۳۰۰ میلیارد امکان استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی داریم. 

سرپرست وزارت نیرو با تاکید بر لزوم استمرار سیستم مدیریت هوشمند آب سطحی، گفت: در دولت دوازدهم، وزارت نیرو به سمتی می رود که مدیریت منابع حاکم شود.

محمودی با اشاره به اجرای ۱۳ پروژه در دست آب شهری در استان تهران، گفت: اقتصاد آب و برق باید اصلاح شود؛ از یک سو دولت باید کالا و خدمات ارائه دهد و از سوی دیگر نمی‌تواند پول آن را بگیرد.  تا می‌خواهیم اقتصاد آب و برق را اصلاح کنیم، رسانه‌ها و … می‌گویند، باز می خواهید گران کنید.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن