14میلیون دستگاه خودروی برقی تا پایان سال ۲۰۲۳ فروش خواهد رفت
ارزش کل بازار صنعت خودرو در دنیا بیش از ۴ تریلیون دلار برآورد میشود و کارشناسان میگویند تقاضا برای ماشینهای برقی افزایش چشمگیری خواهد داشت، و حدود ۱۴ میلیون دستگاه از این خودروها تا پایان سال ۲۰۲۳ فروش خواهد رفت.
به گزارش «انرژی امروز» از یورو نیوز، تجارت چندین تریلیون دلاری خودرو با سرعت به پیش میتازد. این بازار چنان بزرگ است که 7 درصد از کل مشاغل اروپا به آن مربوط میشود.
تجارت چندین تریلیون دلاری خودرو با سرعت به پیش میتازد. این بازار چنان بزرگ است که ۷ درصد از کل مشاغل اروپا به آن مربوط میشود. طبق اعلام مؤسسهٔ آیبیآیاس، هیچ صنعتی به بزرگی خودروسازی نیست و ارزش بازار این صنعت بیش از ۴ تریلیون دلار برآورد میشود.
تویوتا و بامو؛ نگاهی به رویکرد خودروسازان برتر
اما خودروسازان برای ایفای نقش در مقابله با تغییرات آبوهوایی، مشغول ایجاد تغییرات گستردهاند و کارشناسان میگویند تقاضا برای ماشینهای برقی افزایش چشمگیری خواهد داشت، و حدود ۱۴ میلیون دستگاه از این خودروها تا پایان سال ۲۰۲۳ فروش خواهد رفت.
مصطفی یازان، مدیر فروش تویوتا که بیشترین فروش را در جهان دارد دربارهٔ رویکرد آیندهٔ این شرکت عظیم میگوید: «فناوری و نوآوری در کانون توجه تویوتاست. بنابراین امروز تویوتا راهبردی چندجانبه دارد و همزمان روی فناوریهای مختلفی نظیر باتری سوختی، موتور هیبریدی، بنزینی و احتراقی سرمایهگذاری میکند. این فناوریها در تلفیق باهم آیندهٔ صنعت خودرو را شکل میدهند.»
بیامو طبق گزارش مصرفکنندگان، که برندِ شمارهٔ یک خودروسازی جهان بهشمار میرود. متیاس هارتل، مدیر بازاریابی و فروش منطقهای بامو دربارهٔ رویکردهای کنونی این شرکت میگوید: «دو موضوع واقعاً برای ما مهم است. اول اینکه ما دقیقا به روندهای جهانی و آنچه در دنیا روی میدهد توجه داریم و میبینیم که پایایی محصولات و هماهنگیشان با محیط زیست مورد توجه است. نکتهٔ مهم دیگر برای ما مشتریاناند، پس به گفتههای آنها و آنچه در خودرو میپسندند توجه زیادی داریم.»
خودروهای الکتریکی، خودران،متصل به اینترنت و مشتریمحور
فروش خودروی برقی در جهان نسبت به سال گذشته ۸۷ درصد افزایش یافته است و شرکت کرهای کیا طی ۱۲ ماه گذشته با فروش خودروهای سازگار با محیط زیست، در مدت اخیر افزایش درآمد ثابتی داشته است. مسئولان کیا، و دیگر برندهای مطرح خودرو به دوحه آمدهاند تا ایدههای تازهشان را با هم سهیم شوند و مشکلات عمدهٔ این صنعت را بهیاری هم حل کنند.
یاسر شبسوق، معاون امور بازرگانی کیا در آفریقا و خاورمیانه میگوید: «ما بر برقیکردن خودرو تمرکز و نیز میخواهیم وقتی مشتری در خوردو مینشید احساس کند بهصورت همهجانبه به اینترنت متصل است. در نیمهٔ دوم دههٔ حاضر تمامی خودروهای ما امکان رانندگی خودکار خواهند داشت. هدف دیگرمان هم تولید خودروهای مشتریمحور است که نوعی خودروی سفارشی در عالیترین سطح آناند.»
ساندرو مسکیتا، مدیرعامل نمایشگاه بینالمللی خودروی ژنو دربارهٔ میزبانی قطر از این نمایشگاه میگوید: «ماجرا از ژوئیه ۲۰۲۰ شروع شد، آقای اکبر الباکر با ما تماس گرفتند و پرسیدند آیا مایلیم یک دوره از نمایشگاه بینالمللی ژنو را در دوحه برگزار کنیم. بعد گفتیم چرا به همین بسنده کنیم و چرا به چیز بزرگتری نظیر یک ایدهٔ کاملا تازه فکر نکنیم؟ و این شد که به ایدهٔ این جشنوارهٔ خودرو رسیدیم.»
تبدیل خودروهای کلاسیک به ماشین برقیهای مدرن
امروز بسیاری از خودروهای کلاسیک برای رسیدن به استانداردهای آلایندگی در تقلا هستند، و این برای مارتین یک فرصت تجاری مناسب بوده است. پورشههای قدیمی نظیر پورشهٔ ۹۱۱ ساخت ۱۹۶۰ که در شرکت مارتین وندایک با نام «وواتور اِکستراور» در هلند تماما برقی میشوند.
شرکت «ووواتور اِکستراوِر» که در سال ۲۰۱۶ راهاندازی شده، اتاق پورشهٔ ۹۱۱ را از آلمان میگیرد و موتوربرقیهای ممتاز تولید خودش را روی آن میگذارد.
هر خودرو امکانات دیجیتال کامل را بههمراه ۴۰۰ کیلومتر شارژ باتری دارد، اما اصلا ارزان نیست، قیمت این پورشهها از ۳۵۰ هزار یورو شروع میشود. این شرکت تاکنون ده خودرو فروخته و میخواهد امسال ۱۲ خودروی دیگر به خریدارانی از سراسر دنیا بفروشد؛ خودروهایی به طرح کلاسیک، برای دنیای مدرن.