بازیافت 95درصد از گاز فلر پالایشگاه پارس‌جنوبی

 مدیرعامل شرکت سفرگس فرانسه می گوید: 95 درصد از گاز فلر (مشعل) پالایشگاه دوم پارس جنوبی با استفاده از فناوری های جدید، بازیافت می شود.

به گزارش انرژی امروز، «یان اوبری لوکمت» در مراسم امضای قرارداد پروژه بازیافت و مصرف گاز در پالایشگاه دوم پارس جنوبی به همکاری سه ساله این شرکت با شرکت‌های ایرانی اشاره کرد و گفت: همکاری های 2 طرف سازنده و ثمربخش بوده است.

مدیرعامل شرکت سفرگس فرانسه اضافه کرد: اجرای این پروژه علاوه بر سودآوری اقتصادی قابل توجه، دارای مزیت های زیست محیطی نیز است.

وی تاکید کرد: در این طرح از فناوری های روز دنیا استفاده خواهد شد و بر این اساس 95 درصد گاز فلر پالایشگاه ها بازیافت می شود.

مدیرعامل شرکت سفرگس فرانسه با بیان اینکه از فناوری های روز دنیا در این پروژه استفاده خواهیم کرد، گفت: فرانسوی ها در دوران تحریم نیز به همکاری با ایران ادامه دادند.

ایران صاحب فناوری بازیابی و مصرف گازهای مشعل می‌شود

کوروش آهنج، مدیرعامل شرکت صنعت سازه ثمین نیز در این مراسم با اشاره به همکاری این شرکت با شرکت سفرگس فرانسه در قرارداد پروژه بازیافت و مصرف گازهای مشعل پالایشگاه دوم پارس جنوبی، گفت: با اجرای این پروژه، فناوری بازیابی و مصرف این گازها به طور کامل به ایران منتقل می‎شود.

او در ادامه اظهار کرد: شرکت صنعت سازه ثمین در اجرای این قرارداد، همکاری تنگاتنگی با شرکت SOFREGAZ فرانسه خواهد داشت و شرکت فرانسوی تکنیپ (TECHNIP) در این زمینه به کنسرسیوم یاد شده کمک می‎کند.

آهنج گفت: شرکت SOFREGAZ فرانسه در اوج تحریم‎ها، همکاری خود را با ایران در این طرح آغاز کرد و در طول سه سال گذشته، این همکاری تداوم داشته است.

مدیرعامل شرکت صنعت سازه ثمین با بیان این‎که «بازیابی گازهای مشعل پالایشگاه دوم پارس جنوبی، هیچ اختلالی در عملکرد پالایشگاه ایجاد نمی‎کند»، ادامه داد: با اجرای این پروژه روزانه حدود نیم میلیون متر مکعب گازهای مشعل این پالایشگاه جمع‎آوری می‎شود.

آهنج، زمان برگشت سرمایه این پروژه را حدود ۱۸ ماه خواند و گفت: برای اجرای پروژه‎ای مشابه در حال مذاکره با شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب هستیم و در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات و آغاز همکاری، امیدواریم روزانه حداقل یک میلیون متر مکعب گازهای مشعل این شرکت نیز جمع‎آوری و بازیابی شود.

او در پایان، از تلاش‎ها و حمایت‎های مجری طرح توسعه پایدار پارس جنوبی، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و معاون توسعه و مهندسی این شرکت و مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس قدردانی کرد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن