هکرها بخش انرژی ایالات متحده و اروپا را تهدید می‌کنند

محققان شرکت سیمنتک می‌گویند هکرهای پیشرفته، شرکت‌های انژری ایالات متحده و اروپا را تهدید می‌کنند و این اقدامات از طریق عملیات سایبری انجام می‌شود که قادرند وارد سیستم کنترل مرکزی عملیات‌ شرکت‌ها شوند.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، سیمنتک می‌گوید ایمیل‌های خطرناکی به سازمان‌هایی در ایالات متحده، ترکیه و سوییس و احتمالا دیگر کشورها فرستاده شده است.

اریک چِین یکی از محققان امنیت سایبری شرکت سیمنتک در مصاحبه‌ای گفته است که حملات سایبری از اواخر سال 2015 آغاز شده است اما از ماه آوریل امسال بیشتر شده است و به گفته این محقق احتمالا از سوی دولت‌های خارجی حمایت می‌شوند و گروه‌های هکری مثل دراگون‌فلای در آن دست دارند.

  از این رو محققان سیمنتک به شرکت‌های صنعتی به ویژه تاسیسات برق که در مقابل حملات سایبری آسیب پذیر هستند هشدار داده‌اند که در تنش‌های ژئوپولیتیکی احتمالا حمات سایبری مخربی را تجربه کنند.

در ماه ژوئن دولت ایالات متحده به شرکت‌های صنعتی در خصوص هکرهایی که بخش انرژی و برق هسته‌ای این کشور را هدف قرار داده‌اند هشدار داده بود که از طریق ایمیل‌های شخصی صورت گرفته است.

به اعتقاد چِین، این هشدار در ادامه همان حملات قبلی بوده است.

او می‌گوید چندین شرکت هدف این حملات قرار گرفته‌اند و عملیات کاری تعدادی از این شرکت‌ها که اتفاقا آمریکایی هم هستند به خطر افتاده است.

البته رابت لی از شرکت امنیتی دراگوز می‌گوید «این حملات فعلا آنقدر پیشرفته نشده‌اند که بتوانند برق خانه‌ها را قطع کنند بنابراین نباید هراس آفرینی کرد».

دراگون‌فلای بین سال‌های 2011 تا 2014 فعال بود که بعد از آن که چند شرکت سایبری اعلام کردند که تحت تاثیر حملات آن قرار داشتند به حالت غیرفعال درآمد.

این گروه هکری که به نام انرژیتیک بییر یا کوآلا هم شناخته می‌شوند، بیشتر به دولت روسیه نسبت داده می‌شوند.

هر چند در گزارش سیمنتک نامی از دولت روسیه برده نشده است اما گفته شده است که هکرها از رشته‌ کدهایی استفاده کرده‌اند که در روسیه قرار دارد. دیگر کدها هم مربوط به فرانسه بوده است از این رو شناسایی آن‌ها بسیار مشکل شده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن