پرداخت تسهیلات به سیل‌زدگان گیلان

وزیرکشور هم در تماس تلفنی با استاندار گیلان نحوه کمک رسانی به مناطق سیل زده گیلان را پیگیری کرد.

به گزارش «انرژی امروز» با آغاز بارندگی‌های موسمی از بامداد امروز، 17 شهریور طی 6 ساعت، بارش 250 میلیمتر باران در شهرستان لاهیجان ثبت شده است.

این بارندگی از زمان نصب سامانه ثبت بارندگی‌ها در شهریور سال گذشته تاکنون، در این بازه زمانی در شهرستان لاهیجان بی سابقه بوده است.

برخی گزارش‌ها حاکی از رانش زمین در بعضی روستاها و جاده‌های روستایی، نفوذ آب به داخل برنجکوبی‌ها و تخریب سقف تعدادی از منازل است.

وزیرکشور هم در تماس تلفنی با استاندار گیلان نحوه کمک رسانی به مناطق سیل زده گیلان را پیگیری کرد.

بر همین اساس محمدعلی نجفی استاندار گیلان، در تماس تلفنی وزیر کشور توضیحاتی از اقدامات انجام شده در مناطقی از استان که در پی بارش شدید باران بامداد روز جمعه، 17 شهریور دچار آبگرفتگی شده‌اند، ارائه کرد.

در همین زمینه، نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و معاون بازسازی بنیاد مسکن کشور به دعوت استاندار گیلان امروز، 18 شهریور در سفر به گیلان، از برخی مناطق استان که دچار آبگرفتگی شده اند، بازدید می‌کند.

تسهیلات اعتباری کوتاه مدت به آسیب دیدگان بارش باران پرداخت می شود

 استاندار گیلان گفت: آسیب‌های ناشی از بارش شدید باران در استان بررسی و تسهیلات اعتباری کوتاه مدت به آسیب دیدگان پرداخت می‌شود.

وی درباره آسیب‌های ناشی از بارش شدید باران طی بامداد امروز در استان خاطرنشان کرد: از ساعات اولیه بامداد تماس‌هایی با فرمانداران سراسر استان داشتم اما بیشترین میزان بارندگی در شرق گیلان بویژه در شهرهای لاهیجان و لنگرود به میزان 270 میلیمتر بوده است.

اداره کل هواشناسی گیلان روز گذشته با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که با شمالی شدن جریانات، شرایط برای بارندگی و وزش باد(گاهی شدید)، کاهش دما، رعد و برق و احتمال تگرگ فراهم می شود و بر این اساس، آسمان استان طی امروز ابری و مه آلود، بارندگی و وزش باد(بعضی نقاط شدید)، رعد و برق و کاهش دما و در عصر و شب کاهش ناپایداری خواهد بود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن