ورود خودران‌های بدون بنزین به خیابان‌های آمریکا

 منابع رسمی اعلام کردند که دولت دونالد ترامپ هفته آینده در ایالت میشیگان به تجدیدنظر در مورد دستورالعمل‌های خودروهای خودران خواهد پرداخت و به درخواست‌های خودروسازان برای رفع موانع قانونی عبور و مرور وسایل نقلیه خودران در جاده‌ها پاسخ خواهد داد.

 به گزارش انرژی امروز به نقل از رویترز، الیان چاو، وزیر حمل و نقل ایالات‌متحده اعلام کرد هفته آینده با انجام آزمایشات بر روی خودروهای خودران در یک مرکز تست وسایل نقلیه خودران در ایالت میشیگان، تجدید نظر در مورد دستورالعمل‌های این خودروها انجام می‌شود. بر اساس خبر منتشر شده در وب سایت دولتی آمریکا، دفتر مدیریت بودجه کاخ سفید در ۳۱ آگوست (۹شهریور) بصورت غیر رسمی تغییراتی را در دستورالعمل‌های بخش حمل و نقل ایجاد کرده است.

 قرار است  مجلس نمایندگان ایالات‌متحده در مورد پیشنهاد سرعت بخشیدن به توسعه خودروهای خودران بدون هرگونه کنترل انسانی و همچنین جلوگیری از تردد وسایل نقلیه خودران رای‌گیری کنند. این اقدام می‌تواند به بسیاری از شرکت‌های خودروسازی و شرکت‌های فعال در فناوری‌های خودروهای خودران کمک کند تا به تعهد خودشان برای ورود خودروهای خودران به بازار تا سال ۲۰۲۰ یا ۲۰۲۱ عمل کنند.   این لایحه که توسط مجلس نمایندگان ایالات‌متحده در ماه جولای به اتفاق آراء تصویب شد، به خودروسازان اجازه می‌دهد در سال نخست از برخی قوانین ایمنی معاف شوند و ۲۵ هزار خودروی خودران را بدون رعایت استانداردهای ایمنی وارد عمل کنند.

در طول مدت سه سال آینده، سالانه بیش از صدهزار خودرو به تعداد خودروهای خودران افزوده خواهد شد. قوانین وضع شده از سوی مجلس نمایندگان ایالات‌متحده برای خودروسازان، آنها را مجبور می‌کند تا دستورالعمل‌های ایمنی خودروهایشان را مطابق گزارشات ایمنی ارائه شده مربوط خودروهای خودران در سال ۲۰۱۶ تنظیم کنند اما نیازی به تائید فناوری‌های پیشرفته مورد استفاده در خودرو ندارند. حامیان حقوق مصرف‌کنندگان از اداره ایمنی ترافیک اتوبان‌های شهری درخواست کرده‌اند که اجازه دسترسی سریع‌تر به داده‌های مورد نیاز خودروسازن را بدهد و بودجه بیشتری را برای نظارت بر اتومبیل‌های خودران در نظر بگیرد.

خودروسازان و شرکت‌های فعال در زمینه فناوری، از جمله بخش خودروهای خودران شرکت جنرال موتور و گوگل وایمو به دنبال آسان‌تر شدن قوانین فدرال برای فناوری‌های خودروهای خودران هستند و این در حالی است که برخی گروه‌های مصرف کننده برای افزایش سخت‌گیری در بخش ایمنی تلاش می‌کنند. دولت اوباما در سپتامبر سال ۲۰۱۶ (مهرماه ۱۳۹۵) دستورالعمل‌هایی برای خودروهای خودران وضع کرد و از خودروسازان خواست تا به طور داوطلبانه جزئیات سیستم‌های خودرو خود را در ۱۵ بخش «ارزیابی ایمنی» ارسال کنند و از ایالت‌ها خواست تا وضع بیشتر قوانین مربوط به خودرو را به دولت فدرال واگذار کنند.

خودروسازان نگرانی‌های زیادی در مورد نقشه راه دولت اوباما داشتند، از جمله قوانین دولت اوباما این بود که خودروسازان مجبور بودند قبل از ورود خودروهایشان به بازار، خودرو را برای سیستم نظارتی دولت ارسال کنند و در صورت تائید، آن خودرو به بازار راه پیدا می‌کرد. شرکت‌هایی از جمله وایمو (خودروهای خودران گوگل) ، جنرال موتورز، فورد، شرکت فناوری‌های اوبر، تسلا و برخی شرکت‌های دیگر شدیداً به دنبال عملیاتی کردن فناوری خودروهای خودران هستند. در صورت صدور مجوز تردد خودروهای خودران، باتوجه به‌آینکه این خودروها به‌صورت تمام الکتریکی ساخته می‌شوند، افت معنی‌داری در میزان مصرف بنزین در جاده‌های آمریکا اتفاق خواهد افتاد و تقاضا برای سوخت‌های فصیلی در جاده‌ةا رو به کاهش خواهد رفت.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن