همکاری روسیه و ژاپن در مدیریت زباله‌های رادیواکتیوی

ژاپن و روسیه یک یادداشت همکاری برای تبادل اطلاعات در زمینه آزمایشات فیزیک راکتور برای انتقال جزئی اکتینویدها برای پردازش و مدیریت زباله‌های رادیواکتیوی امضا کردند.

به گزارش «انرژی امروز»، به نقل از پایگاه خبری ورلد نوکلیر نیوز، شرکت دولتی روس اتم و آژانس انرژی اتمی ژاپن روز پنج‌شنبه در روسیه یک یادداشت همکاری با یکدیگر در زمینه مدیریت زباله‌های رادیواکتیوی امضا کردند.

روس اتم اعلام کرد که این یادداشت همکاری برای ارتقاء فناوری‌های انرژی برای مدیریت زباله‌ها رادیواکتیوی امضا شده است. روسیه و ژاپن تجربیات و تحقیقات موفقیت‌آمیز زیاد و بلند مدتی در مدیریت زباله‌های رادیواکتیوی دارند و دو طرف مایلند که تلاش‌هایشان در این زمینه را به اشتراک بگذارند که برای ایمنی محیط زیست و بشر بسیار اهمیت دارد.

روس اتم همچنین اعلام کرد: فناوری انتقال جزئی اکتینویدهایی که به دلیل سوختن در راکتورهای سریع یا یک سیستم شتاب دهنده مبتنی بر ایزوتوپ‌های رادیواکتیو طولانی مدت امریسیوم، اورانیوم و نپتونیوم حاصل از بازفراوری سوخت هسته‌ای استفاده شده حاوی زباله‌ رادیواکتیوی هستند، منجر به کاهش قابل توجهی در حجم و سمی بودن رادیواکتیو مواد زائد خواهند شد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن