باید یکی پیدا شود و خط شکنی کند

وزیر صنایع سنگین در دولت میرحسین موسوی گفت: با وجود مخالفت‌هایی که با دولت می‌شود، باید دولت بتواند امنیت سرمایه‌گذاری را در کشور تامین کند.

بهزاد نبوی در دیداری با خبرنگاران خبرگزاری ایسنا اظهار داشت: پس از پیروزی روحانی در سال ۹۲، نامه‌ای برای رییس‌جمهور فرستادم و در ضمن تبریک به او، تاکید کردم که دولت باید تمام وقت خود را برای سیاست خارجی و اقتصاد بگذارد. در حال حاضر نیز مشکل کشور مسائل اقتصادی است و اقتصاد هم در گرو سیاست خارجی است.

عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب افزود: قبل از دولت روحانی، برخی مشعل‌های بزرگی به دست گرفتند و جنگل اقتصاد کشور را آتش زدند. کاری که روحانی کرد این بود که این مشعل‌ها را زمین گذاشت ولی هنوز این جنگل در حال سوختن است.

وی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری همچون آبی است که این آتش را خاموش می‌کند. اقتصاد کشور به سرمایه نیاز دارد ولی دولت فاقد سرمایه کافی است. بخش خصوصی داخلی هم یا سرمایه ندارد یا جرات سرمایه‌گذاری ندارد و اول باید یکی پیدا شود و خط شکنی کند تا سایرین هم وارد این مسیر شوند.

بهزاد نبوی با دفاع از برجام گفت: توافق برجام دستاورد خوب دولت اول روحانی بود. بعضی عوام فریبی می‌کنند که دستاوردهایی برجام کجاست؟ در حالی‌که برجام فی نفسه کاری نمی‌کند بلکه جاده‌ای را آماده می‌کند تا در آن مسیر حرکت کنیم. ما قبل برجام هیچ ارتباط اقتصادی با دنیا نداشتیم؛ اما الان تحریم‌ها رفع شده، امکان سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی و گشایش ‌اعتباری ایجاد شده، امکان داد و ستد با دنیا را داریم و کشتی‌های ما در بنادر سایر کشورها پهلو می‌گیرند. در واقع برجام راه را برای عادی شدن نه دوستانه و برادرانه شدن رابط ما با دنیا باز کرد و ما هم باید از این فرصت استفاده کنیم.

وی افزود: پس از توافق برجام هیات‌های مختلفی نه از کشورهای آفریقایی بلکه از کشورهای دارای سرمایه به ایران آمدند؛ اما با اجرای برخی اقدامات در خارج از مجموعه دولت، سرمایه‌گذران را فراری دادیم. اوباما می‌گفت که ما مشکلی برای ایران درست نکرده‌ایم؛ اما سرمایه جایی می‌رود که امنیت باشد.

وی با اشاره به امضای قراردادهای جدید نفتی از جمله با توتال تاکید کرد: با وجود مخالفت‌هایی که با دولت می‌شود، باید دولت بتواند امنیت سرمایه‌گذاری را در کشور تامین کند. گفته می‌شود باید سالی ۶۰ میلیارد دلار در کشور سرمایه‌گذاری کنیم تا میزان اشتغال در سطح فعلی حفظ شود. به دولت توصیه می‌کنم تمام تلاش خود را برای جذب سرمایه به کار ببندد؛ مثل سرمایه‌گذاری که در بخش نفت انجام شد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن