افت زیاد سفره‌های آب زیرزمینی استان مرکزی

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی گفت: در حال حاضر سفره‌های آب زیرزمینی اراک، ساوه، کمیجان و زرند به دلیل افت زیاد و تغییر کیفیت آب با مشکلات جدی مواجه است و رودخانه‌‎های استان نیز دارای آبدهی بسیار کمتر از متوسط دوره‌ی آماری هستند.

به گزارش «انرژی امروز» عزت‌اله آمره‌ای با اشاره به وضعیت منابع آبی استان، اظهار کرد: استان مرکزی از جمله استان‌هایی است که عمده نواحی آن در سرشاخه‌های حوضه آبریز واقع شده است و همین امر باعث شده تا این استان از نظر منابع آبی متکی به منابع آبی داخل استان و البته میزان ریزشهای جوی باشد. آمره‌ای ادامه داد: در طی سال‌ها، تعادل بین میزان بارندگی و میزان برداشت از این سفره‌ها و منابع، باعث شده تا نیاز ساکنان بدون مشکل مرتفع گردد ولی در دهه‌های اخیر و با گسترش تکنولوژی، برداشت از سفره ‌های آب زیرزمینی و همچنین افزایش نیازها، این تعادل به هم خورده و در حال حاضر شاهد هستیم در بسیاری از نواحی استان چالش‌های جدی در بحث تأمین آب به وقوع پیوسته است.

آمره‌ای گفت: در حال حاضر سفره‌های آب زیرزمینی اراک، ساوه، کمیجان و زرند به دلیل افت زیاد و تغییر کیفیت آب با مشکلات جدی مواجه است و رودخانه‌های استان نیز دارای آبدهی بسیار کمتر از متوسط دوره آماری می‌باشند. وی در خصوص مشکلات آبی در استان گفت: در حال حاضر اغلب مناطق استان و خصوصاً شهرهای استان با مشکل تأمین آب شرب و بهداشتی مواجه نیستند و این امر نیز به دلیل پیش بینی‌های لازم انجام شده در این بخش بوده است. مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی ادامه داد: ولی در صورت تداوم استفاده نامتوازن از منابع آبی ممکن است در آینده در بسیاری از مناطق از جمله ساوه، خمین و محلات با مشکلات جدی آبی مواجه شویم.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن