نامه‌ای برای کوهرنگ 3 به رهبری ننوشته‌ایم

رییس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری گفت: این ادعا که نامه‌ای از طرف ما و نمایندگان اصفهان برای اجرای پروژه کوهرنگ 3 و بهشت آباد بوده‌است، تکذیب می‌کنم. چنانچه ما آقای میدانی، معاون  وزیر نیرو را به این منطقه بردیم تا وضعیت مردم این منطقه را از نزدیک ببیند.

علی کاظمی، در گفتگو با خبرنگار پارلمانی انرژی امروز در واکنش به خبر منتشر شده درباره از سر گیری پروژه کوهرنگ 3 و بهشت آباد گفت: این که در این خبر ادعا شده عده ای از فعالان محیط زیست به دلیل افشای نامه نمایندگان مجمع کهگیلویه به مقام معظم رهبری احضار شده‌اند، در جریان نیستم اما این ادعا که این نامه از طرف ما و نمایندگان اصفهان برای اجرای پروژه کوهرنگ 3 و بهشت آباد بوده‌است، تکذیب می‌کنم.

وی در ادامه افزود: ما نمایندگان اگر هم کاری انجام می‌دهیم به دنبال رفع آوارگی مردم در این مناطق هستیم. به عبارتی ما تلاشمان این است که دولت به وضعیت پیش آمده رسیدگی کند نه اینکه این پروژه دوباره در دستور کار قرار گیرد.

نماینده مردم اردل و فارسان با اشاره به وضعیت نامناسب مردم بیرگان گفت: ما نمایندگان می‌دانیم با اجرای چنین پروژه ای در این منطقه مردم مناطق چقدر با مشکل مواجه هستند. هم از لحاظ اقتصادی و هم زیست محیطی این پروژه آسیب‌های فراوانی به منطقه وارد کرده است و این یک چالش در منطقه به شمار می‌رود.

این عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به اینکه پروژه کوهرنگ 3، از بیست سال پیش این منطقه را درگیر کرده است، تصریح کرد: این پروژه طی سال‌های گذشته متوقف شده است و قرار نیست اجرایی شود. چنانچه در آن دوران هم شرایط اقلیمی و هم محیط زیستی مردم را به خطر انداخته است.

وی در ادامه افزود: مردم این مناطق مدتی است آواره شده‌اند و در عذاب و رنج هستند و همه نگرانی ما وضعیت این مردم است؛ نه زمین‌ها تملک شده است و نه اجازه کار و کشاورزی به مردم داده شده است.

کاظمی تصریح کرد: شاید قراری بوده است که ما نامه‌ای بنویسیم و مشکلات آن ها را حل کنیم ولی قرار برای افزایش مشکلات آنها نداریم. چنانچه ما آقای میدانی، معاون آب و آبفای وزیر نیرو را به این منطقه بردیم تا وضعیت مردم این منطقه را از نزدیک ببیند. ایشان شاهد چشمه‌هایی که خشک شد، بودند و می‌دانند قبلا حدود 2 هزار هکتار زمین کشت وجود داشته است که الان وجود ندارد. در بیرگان هم نه مشکل کار و نه آموزش مردم منطقه حل نشده است.

وی در پایان گفت: در حال حاضربه اسم این پروژه نه اجازه داده می‌شود به مردم کار داده شود و نه آنها را برای اسکان به منطقه دیگری می‌برند. وضعیت آنها بسیار بد است و ما به دنبال بهبود وضعیت آنها هستیم.

چندی پیش تصویری از صورتجلسه‌ کمیته آب کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی در شبکه های اجتماعی منتشر شد  که  خطاب به حمید چیت چیان وزیر نیرو وقت و به امضای علاءالدین بروجردی، رییس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی بود و در بند 2 آن از نگاشتن نامه ای به مقام معظم رهبری از سوی اعضای کمیسیون امنیت ملی، نمایندگان مردم اصفهان و چهار محال بختیاری خبر می‌داد. بنا بر اخبار منتشر شده این نامه در راستای اجرای پروژه کوهرنگ 3 و بهشت آباد که چندی پیش متوقف شده است، بوده و به موجب آن فعالان محیط زیست این منطقه احضار شده‌اند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن