BP بزرگترین شرکت خصوصی آرژانتین را شکل داد

شرکت بی‌پی، امروز اعلام کرده است که برای تشکیل یک شرکت انرژی یکپارچه با شرکت برایدز از طریق به هم پیوستن سرمایه‌گذاری‌ها در تولید نفت و گاز پان امریکن انرژی PAE و نیز در آکسیون انرژی موافق است.

به گزارش «انرژی امروز» شرکت جدید گروه پان آمریکن انرژی PAEG بزرگ‌ترین شرکت خصوصی یکپارچه در آرژانتین خواهد بود.

مالکیت PAEG  به طور مساوی با شرکت بی‌پی و برایدز خواهد بود. خود شرکت برایدز هم به صورت یک شرکت سرمایه‌گذاری مشترک هلدینگ انرژی برایدز آرژانتین و شرکت چینی CNOOC است.

در حال حاضر 60 درصد سهام PAE متعلق به بی‌پی و 40 درصد آن متعلق به برایدز است، اما کل شرکت آکسیون متعلق به برایدز می‌باشد.

الحاق دو شرکت PAE و آکسیون سرمایه‌گذاری‌‌های  PAEG در تمام زنجیره تامین صنایع بالادستی و پایین دستی آرژانتین، اروگوئه و پاراگوئه را هم‌تراز خواهد کرد.

PAEG هم از تجربیات تکنولوژیکی صنایع بالادستی و بازار پایین دستی بی‌پی بهره خواهد برد و هم از دانش بهره‌برداری برایدز.

این الحاق دو شرکت باعث یکپارچه‌سازی بیشتر عملیات می‌شود، پالایشگاه آکسیون مشتری اصلی نفت خام تولیدی PAE آرژانتین است.

باب دادلی، رییس شرکت بی‌پی می‌گوید «این یکپارچه‌سازی قادر خواهد بود فرصت‌های رشد و توسعه در آرژانتین، اروگوئه، ‌پاراگوئه و مکزیک را افزایش دهد.  از سویی از طریق PAEG، ما شاهد بهبود فرصت‌های ارزش خواهیم بود، تولید بهبود می‌یابد و منابع نامتعارف تولید توسعه خواهند یافت و خرده فروشی سوخت رشد می‌یابد. این امر با استراتژی شرکت بی‌پی همخوانی داشته و روابط ما با شرکت برایدز بیشتر خواهد شد».

PAE دومین تولید کننده بزرگ نفت و گاز آرژانتین است. تولید روزانه این شرکت در سال 2016 حدود 262 هزار بشکه بود که تقریبا برابر با 18 درصد کل تولید نفت و گاز آرژانتین بود.

این شرکت عمده‌ترین میدان هیدروکربنی آرژانتین را در اختیار دارد، ‌میادینی چون کِرو دراگون، که بزرگ‌ترین میدان نفتی آرژانتین است. این شرکت در آب‌های کم‌عمق خلیج مکزیک هم فعالیت دارد.

شرکت آکسون هم دارنده ظرفیت پالایشی 90 هزار بشکه در روز نفت است و در آرژانتین، اروگوئه و پاراگوئه بیش از 750 جایگاه سوخت دارد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن