مشکل آب شرب مردم دشت آزادگان حل شد

نماینده مردم شهرستان‌های دشت آزادگان و هویزه در مجلس گفت: مساله آب بی‌کیفیت مشکل ۲۰ ساله مردم دشت آزادگان بوده که امروز به لطف پروردگار و با تلاش و پیگیری سازمان آب و برق خوزستان با افتتاح پروژه‌های آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان در هویزه حل شد.

قاسم ساعدی در در آیین افتتاح پروژه‌های آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان در هویزه گفت: طرح آبرسانی به شهرهای دشت آزادگان از سال ۸۷ طراحی شده، اما در یک سال و نیم اخیر خوشبختانه با پیگیری‌های مجدانه و همکاری سازمان آب و برق خوزستان، کار به صورت امانی به پیمانکار سپرده شد و ما نیز در کنار مجری طرح برای حل مساله معارضین همراه بودیم و از همین رو امروز شاهد پیشرفت ۸۰ درصدی و لوله‌گذاری یکصد کیلومتر از پروژه هستیم.

ساعدی ادامه داد: پیش از این، آب شرب با ‌ای سی ٣٠٠٠ میکروموس بر سانتی‌متر در لوله‌ها جاری بود که با اجرا شدن بخشی از کار و انتقال آب از کرخه در حد ۱۱۰۰ میکروموس بر سانتی‌متر رسیده و آب به حداقل میزان استاندارد، مناسب شرب شده است. هرچند زمانی آب شرب به حد ایده آل می‌رسد که از دریاچه سد دز به سیستم آب شرب منتقل شود.

وی با اشاره به کلنگ زنی پروژه‌های جدید سازمان آب و برق خوزستان برای آبرسانی به منطقه افزود: با کلنگ زنی و اجرای طرح آبرسانی غدیر و انتقال از شهر بستان به مرز چذابه، آب شرب محل تجمع زوار عتبات تامین خواهد شد و این خط می‌تواند آب شرب ۷۰ هزار نفر را تامین کند. همچنین کلنگ زنی و بهره‌برداری از خط انتقال آب هویزه به رفیع، مشکل آب شرب مردم این منطقه محروم حل خواهد شد.

 ساعدی در پایان در رابطه با کیفیت اجرای این پروژه‌ها گفت: کیفیت کار از اهداف سازمان آب و برق است. صحبت‌ها و تاکیدهایی با مجری طرح داشته‌ایم که بحق در راستای افزایش کیفیت گام برداشته و نقش تسهیل‌گر را داشته‌اند. ما به عنوان نماینده مردم برای هماهنگی و پیگیری هر ١٠ روز جلسات مستمر را با مسوولان اجرایی طرح داشته‌ایم و از انجام پروژه رضایت کافی داریم.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن