درصدد افزایش تولید پلی پروپیلن هستیم

شعار یازدهمین نمایشگاه بینالمللی ایران پلاست «بهبود فضای کسب و کار در بین صنایع تکمیلی و پتروشیمی و پلاستیک کشور» است.
به گزارش خبرنگار پالایش و پتروشیمی «انرژی امروز»، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی امروز در نشستی خبری با بیان این مطلب گفت: تمام تلاش خود را در راستای ارتقای ایران پلاست در خاورمیانه میکنیم.
وی اعلام کرد: حضور شرکتهای خارجی در یازدهمین نمایشگاه بینالمللی ایران پلاست نسبت به قبل از برجام رشد ۱۰۰ درصدی داشته و ۵۲۴ شرکت خارجی و ۶۰۰ شرکت داخلی حضور دادند.
شاهدایی با تاکید بر اینکه «پس از برجام روابط ما با کشورهای خارجی و شرکتهای پتروشیمی خوب شده است»، اظهار کرد: تلاش کردیم در نمایشگاههای جهانی تمام شرکتهای ایرانی به صورت پاویون حضور داشته باشند که تاثیرگذار بوده و حضور بینالمللی ایران باعث شده تا شرکتهای خارجی نیز جذب نمایشگاه ایران پلاست شوند.
وی تصریح کرد: با برگزاری همایشهای داخل و خارج کشور درصدد جذب سرمایه خارجی و توسعه بازارهای داخلی و صادراتی هستیم.
به گفته معاون وزیر نفت، نمایشگاه بینالمللی ایران پلاست ایران پلاست فرصتهای زیادی را برای فعالان بخش پلیمر کشور ایجاد میکند. هدف اصلی این نمایشگاه انتقال فناوریهای پیشرفته، جذب بازار، توسعه صادرات و افزایش سهم اشتغالزایی پتروشیمی با توسعه زنجیره ارزش است.
وی یادآور شد: ما پس از انقلاب حدود سه میلیون تن تولید محصولات پتروشیمی داشتیم؛ اما با جهشی که صورت گرفت، ظرفیت بیش از ۲۰ برابر شده و به بیش از ۶۰ میلیون تن رسیده است.
شاهدایی گفت: چشمانداز ما رسیدن به جایگاه اول منطقه از نظر ارزش محصولات پتروشیمی است. امروزه پلاستیک و پلیمر جایگاه خاصی را در زندگی روزمره بشر دارد و نمی توانیم این بخش را از صنعت جهان حذف کنیم. باید سعی کنیم بهترین محصولات را با کیفیت بالا تولید کنیم.
وی توضیح داد: ظرفیت جهانی تولید پلیمر ۳۹۰ میلیون تن در سال است و سهم پلی اتیلنها ۱۰۷ میلیون تن و سهم پلی پروپیلنها ۷۵ میلیون تن است. شرکت ملی صنایع پتروشیمی بر اساس برنامهریزیها درصدد افزایش تولید پلی پروپیلن در ایران است. ۱۰ درصد از ۳۰۴ میلیون تن محصولات پلیمری مربوط به خاور میانه و دو درصد از این سهم مربوط به ایران است.
یازدهمین نمایشگاه بینالمللی ایران پلاست ۴ تا ۷ مهرماه سال ۱۳۹۶ در تهران برگزار خواهد شد.



