یک نیروگاه خورشیدی به اندازه 4500 زمین فوتبال!

شرکت برق ACWA عربستان سعودی به همراه شرکت چینی شانگهای الکتریک، اعلام کردند که فاز چهارم سولار پارک محمد بن راشد المخدوم را راه‌اندازی می‌کنند. براساس موافقتنامه جدید، این تاسیسات، برق را به قیمت 7.3 سنت در هر کیلووات ساعت فراهم می‌آورد.

به گزارش «انرژی امروز» نیروگاه 700 مگاواتی المخدوم دبی، که فاز اول آن در پاپان سال 2020 به بهره‌برداری می‌رسد، 3750 هکتار مساحت دارد، چیزی برابر با بیش از مجموع 4500 زمین فوتبال.

بر همین اساس، پایگاه اینترنتی Energias Renewables نوشته است که این نیروگاه از آخرین تکنولوژی موجود در زمینه ساخت نیروگاه‌های خورشیدی به همراه برج مرکزی و تکنولوژی آینه‌های سهموی CSP بهره می‌گیرد. تولید برق در این تکنولوژی نه فقط در طول روز که بلکه همچون نیروگاه‌های گازی و زغال سنگی در طول شب هم امکان‌پذیر خواهد بود.

محمد ابونایان، ‌رییس ACWA گفته است که این نیروگاه 700 مگاواتی نشان دهنده اهمیت صنایع خورشیدی است آن هم در این منطقه و برای رسیدن به انرژی‌های پاک. از طرفی این نیروگاه بخشی از برنامه استراتژی انرژی پاک دبی تا سال 2050 است.

با راه‌اندازی این نیروگاه، دبی تبدیل به یک کشور پیشرو منطقه و نیز در دنیا در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر خواهد بود.

از طرفی عربستان سعودی هم اعلام کرده است که این پروژه در مسیر چشم‌انداز 2030 عربستان است که به دنبال سرمایه‌گذاری‌های بیشتر این کشور در خارج از عربستان و نیز چشم‌انداز تغییر انرژی در دبی به عنوان هاب منطقه‌ای و جهانی انرژی‌های پاک است، چشم‌اندازی که در جهت استراتژی انرژی پاک دبی 2050 قرا گرفته است.

انتظار می‌رود این پروژه بتواند برق مورد نیاز 568 هزار خانه را تامین کند.

از طرفی این نیروگاه در استراتژی انرژی پاک دبی 2050، سهم انرژی‌های پاک را در دبی تا سال 2030 به 25 درصد خواهد رساند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن