ایران مذاکره مجدد درباره برجام را نمی‌پذیرد

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مذاکرات مجدد بر سر برجام به هیچ وجه از طرف جمهوری اسلامی ایران پذیرفته نمی‌شود.

علی‌اکبر ولایتی در جمع خبرنگاران، پیرامون پیشنهاد فرانسه برای تجدید مذاکرات برجام، گفت: یک‌بار مذاکره را پذیرفتیم، مدت‌های طولانی ایران با 1+5 مذاکره کردیم تا به این نتیجه رسیدیم.

وی افزود: هیچ نوع تردیدی از سوی هیچ کشوری در این موافقت‌نامه پذیرفته نیست و به هیچ وجه این پیشنهاد پذیرفته نمی‌شود.

ماکرون: مذاکره مجدد بی معناست

به گزارش رویترز، برایان هوک، مدیر برنامه‌ریزی سیاسی وزارت خارجه آمریکا به خبرنگاران درباره دیدار امانوئل ماکرون رییس جمهوری فرانسه و دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا درباره برجام گفت: ترامپ به ماکرون گفته است که برجام دارای نقص‌های عمیقی است.

ترامپ پیش تر اعلام کرده بود که قصد دارد تا در ماه اکتبر پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را تایید نکند. این درحالی است که مقامات اروپایی با تصمیم ترامپ مخالفت کرده‌اند و خواستار حفظ برجام شده‌اند.

هوک همچنین گفت که دو طرف در مورد یک استراتژی یکپارچه علیه ایران و آن‌چه او آن را حمایت ایران از تروریسم، میخواند و نیز برنامه موشکی بالستیک و اقدامات برهم زننده ثبات  ایران گفت‌وگو کردند.

همچنین در ادامه این بازتاب ها خبری مبنی بر پیشنهاد فرانسه برای مذاکره مجدد منتشر شده بود که در دیدار امروز امانوئل ماکرون با حسن روحانی این موضوع تکذیب شد و ماکرون هرگونه مذاکره مجدد درباره برجام را بی‌معنا دانست و گفت:فرانسه خواستار اجرای کامل برجام است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن