برنامه افزایش تولید گالف کیستون در اقلیم کردستان

شرکت E&amp.P گالف کیستون، که بیشتر در کردستان فعال است، اعلام کرده است برای تولید بیشتر نفت از کردستان سرمایه‌گذاری بیشتری خواهد داشت.

به گزارش «انرژی امروز» در برنامه مالی سال 2017 این شرکت اعلام شده است که موازنه مالی این شرکت به 133.8 میلیون دلار رسیده و در نتیجه برای سرمایه‌گذاری بیشتر در نفت کردستان منابع مالی دارد. این سرمایه‌گذاری در میدان نفتی شایکان صورت خواهد گرفت.

جان فرریر، مدیر شرکت گفته است که این شرکت سرمایه لازم برای افزایش تولید از 35550 به 55000 را به دست آورده است و اما این سرمایه‌گذاری‌ها در صورتی انجام خواهد شد که پرداخت بدهی از سوی دولت کردستان به طور مرتب انجام گیرد.

در نیمه اول سال، روزانه به طور متوسط 36664 بشکه نفت از این منطقه تولید شده است. این میزان نزدیک به همان هدف تولید روزانه  32000 تا 38 هزار بشکه است.

هر چند به دلیل نوسانان قیمت نفت این شرکت با مشکلات مالی زیادی دست به گریبان بوده است. این نوسانات را گالف کیستون بخشی از نتایج حاصل از تولید نفت شیل می‌داند. از طرفی عدم اطمینان به کاهش تولید نفت اوپک را هم بخشی از مشکلات خود اعلام کرده است.

این شرکت با مشکل دیگری هم دست به گریبان است و آن این‌که کردستان در 25 سپتامبر همه‌پرسی برگزار خواهد کرد.

همه پرسی که دولت مرکزی عراق با آن مخالف است و قدرت دومین تولید کننده نفت اوپک را با مشکل مواجه خواهد کرد.

به هر حال CNBC عربی گزارش داده بود که وزیر نفت عراق در مورد مشکلات و پیش روی بغداد و اربیل به مذاکره با این منطقه خواهد پرداخت.

هنور اخبار بیشتری در این خصوص منتشر نشده است اما هر نوع توافق بین این دو دولت انتخابی هوشمندانه در جهت کاهش تنش‌ها خواهد بود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن