توسعه حمل و نقل ریلی سوخت در زاهدان

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان با اشاره به مقرون به صرفه بودن حمل و نقل ریلی سوخت و وجود ظرفیت مورد نیاز ، خبر داد: پیگیری لازم در راستای افزایش سهم راه آهن در حمل فرآورده های نفتی انجام خواهد شد.

به گزارش انرژی امروز، کورش بالادست در دیدار با مدیر کل راه آهن جنوب شرق کشور، برتوسعه همکاری های مشترک تاکید کرد و گفت : گسترش همکاری های مدیران دستگاه های اجرایی با همدیگر باعث رشد و توسعه استان خواهد شد.

مدیر منطقه زاهدان با اشاره به اینکه راه آهن نقش محوری و مهمی در سهولت حمل محموله های سوختی دارد، ابراز داشت: با برنامه ریزی و مدیریت حمل و نقل جاده ای سوخت که درحال حاضر بخش عمده سوخت منطقه از این طریق تامین می شود،  زمینه توسعه حمل و نقل ریلی سوخت و رفع مشکلات این زیرساخت مهم صورت خواهد گرفت.

در ادامه، ارجونی ، مدیرکل راه آهن استان نیز با اشاره به امنیت ، سهولت و ظرفیت بالای راه آهن برای حمل سوخت گفت : سهمیه روزانه فراورده های حمل ریلی استان یک میلیون لیتر می باشد که این سهمیه با توجه به مشکلاتی از جمله تاخیر  بارگیری  در مبداء ، کمبود واگن های حمل و ترافیک مسیر ، بطور کامل به استان حمل نمی شود و در این زمینه پیگیری دو جانبه صورت خواهد گرفت .

وی استفاده از ظرفیت حمل و نقل ریلی در ارسال محموله های سوخت را نیاز ضروری استان خواند و گفت : علاوه بر فرآورده مورد نیاز استان ، حمل و نقل ریلی در شرایط بحران می تواند کارگشا باشد.

گفتنی است، منطقه زاهدان یکی از مناطق ۳۷گانه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران است که با دارابودن چهار ناحیه (زاهدان، زابل ، خاش و سراوان )، سه انبار نفت تدارکاتی و دو مرکز سوختگیری هواپیمایی وظیفه تامین و توزیع سوخت در مرکز، شمال و بخش هایی از جنوب استان سیستان و بلوچستان را به عهده دارد.

همچنین، استان سیستان بلوچستان تنها استان کشور است که از خط انتقال فراورده های نفتی برخوردار نیست و فرآورده های مورد نیاز خود را توسط حمل جاده ای و ریلی از مبادی فرآورده در سایر استان ها تامین می کند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن