یک سازنده بزرگ خودروهای برقی به نام چین

بعد از اینکه بریتانیا و فرانسه اعلام کردند که تولید خودروهای بنزینی و دیزلی را تا سال 2040 ممنوع خواهند کرد، نگاهی به سرعت تغییرات در صنایع خودروسازی کمی مایه شگفتی است.

به گزارش «انرژی امروز» چین هفته گذشته اعلام کرد که یک برنامه زمانبدی برای کناز گذشتن خودروهای سوخت فسیلی ارائه خواهد کرد که احتمالا تاثیر عمیقی بر توسعه خودروهای برقی جدید NEV خواهد داشت. دلیل این تاثیر را اویل‌پرایس در دو مورد ذکر کرده است:

اول این‌که چین در سال 2016 حدود 26 میلیون دستگاه خودرو تولید کرده است. این آمار را فاینشنال تایمز داده است. هر نوع تغیییر در این بازار با این وسعت تولید باعث ایجاد موجی بزرگ در بازار خودروی دنیا خواهد بود.

دوم، اقتصادی که به صورت مرکزی کنترل می‌شود، مثل آنچه که در چین می‌افتد، نشان داده است که سیاست‌هایی که به شدت از سوی پکن حمایت می‌شوند می‌تواند تاثیر فراوانی در چهارچوب زمانی کوتاه داشته باشد.

چین بیش از هر دولتی در دنیا به استثنای هندوستان، با مشکل آلودگی هوا دست به گریبان است.

تلاش چین برای تبدیل شدن به کشوری با محوریت خودورهای برقی به جای خودروهای فسیلی با فروش 507 هزار خودروی برقی در سال 2016 به اوج خود رسید.

به طور کلی، در کوتاه مدت برای کشوری با مشکل بزرگ آلودگی هوا و وابستگی شدید آن به واردات نفت، استفاده از خودروهای برقی بسیار مفید فایده خواهد بود.  

اویل پرایس یکی از مزایای میان مدت این اقدامات برای چین و اقتصادهایی به این وسعت را پیوستن به بازار سالانه 30 میلیون خودروی می‌داند که می‌تواند جایگاه ویژه‌ای به این کشور در دنیا بدهد.

به دلایل متعددی و با وجود کشورهای ژاپن و کره جنوبی، چین نمی‌تواند بازارهای بزرگی برای محصولات خود بیابد. اما در حال حاضر در بازارهای قطار برقی حرفی برای گفتن دارد و احتمالا در دهه‌های آتی بتواند این جایگاه را در زمینه خودروهای برقی نیز کسب کند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن