امنیت سایبری زیمنس در صنعت نفت

شرکت زیمنس و PAS با امضای تفاهم نامه همکاری، سیستم امنیتی سایبری در در حوزه های گسترده صنعت نفت و گاز به طور آنلاین و بدون وقفه برقرار خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار دانش و فناوری «انرژی امروز»، تجربه این دو شرکت در زمینه تکنولوژی سایبری امکان ایجاد فضای مناسب برای آنالیز دیجیتال داده ها را فراهم می کند. تشخیص به موقع داده های ضروری و متناسب به صنعت کمک می کند تا خطرات و تهدیدهای به وجود آمده در عملیات و نواحی مختلف را به موقع شناسایی کند و عکس العمل مناسب را در زمان مناسب انجام دهد.

با حرکت به سمت دیجیتالی شدن صنعت نفت و گاز به منظور دستیابی به سود و کارایی بالاتر، تشخیص به موقع خطرات و تهدیدها و پیشگیری از مشکلات بعدی در مراحل اولیه عملیاتنه تنها امری اجتناب ناپذیر است بلکه اهمیت آن نیز بیشتر می شود. سازمان های مسئول نیاز دارند تا از داده ها و عملیات تمام دیجیتالی خود را در برابر تهدیدهای گسترده سایبری بدون ایجاد کوچکترین وقفه ای در عملیات محافظت کنند.

طبق تحقیقاتی که در این زمینه در ایالات متحده صورت گرفته است، سرعت رشد تکنولوژی بسیار بیشتر از سرعت رشد امنیت سایبری لازم در جهت حفاظت عملیات است و این موضوع زنگ خطری جدی برای صنعت نفت محسوب می شود.

این تحقیقات در ادامه نشان می دهد که تنها 35 درصد از شرکت های دارای تکنولوژی‌ توانسته اند امنیت سایبری مناسب را در راستای توسعه تکنولوژی خود برقرار کنند و مابقی در حوزه حفاظت و امنیت توانایی لازم در مقابل تهدیدات خارجی را ندارند.

همکاری زیمنس-PAS به شرکت های پیمانکاری این امکان را می دهد تا از سیستم های مناسب امنیتی در مقابل تهدیدات داخلی و خارجی و در محیط های رقابتی بتوانند بهره مند شوند. در این همکاری دو جانبه زیمنس وظیفه ایجاد و تهیه برنامه و طراحی های امنیت و مدیریتی را دارد و PAS بیشتر در زمینه تشخیص ابزار و تجهیزات مورد نیاز و نقص های موجود در برنامه کلی عمل خواهد کرد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن