تازه ترین گمانه‌زنی‌ها از اجلاس اوپک

در حال حاضر و با ادامه مذاکرات وزرای نفت کشورهای صادر کننده نفت، اوپک، قیمت نفت ثابت مانده است و سرمایه‌گذاران منتظر برآیند جلسه ژنو و احتمال ادامه کاهش برنامه کاهش تولید نفت اوپک بعد از ماه مارس سال آینده هستند.

به گزارش خبرنگار بین الملل «انرژی امروز»، قیمت نفت برنت در بازار معاملات این ماده با افزایش 4 درصدی به بشکه‌ای 56.47 دلار رسید و وست تگزاس اینترمدیت هم با دو سنت افزایش در قیمت 50.53 دلار متوقف شد.

بعضی وزرای نفت اوپک به همراه روسیه در ژنو گردهم آمده‌اند که در خصوص ادامه تعهد خود برای کاهش تولید بعد از ماه مارس مذارکه نمایند.

هرچند رویترز از قول منابع آگاه در این جلسه گفته است که شاید تصمیم خاصی در این خصوص گرفته نشود.

وزیر نفت کویت هم در مصاحبه با خبرنگاران گفته است: «از آخرین مذاکرات ما در ماه جولای تا کنون بازار نفت به طور قابل توجهی بهبود پیدا کرده است. در حال حاضر بازار نفت به طور قابل مشهودی در راه رسیدن به تعادل است».

در سه ماه گذشته قیمت نفت بیش از 15 درصد افزایش یافته است.

رویترز به نقل از اکساندر نواک،‌ وزیر انرژی روسیه نوشته است که اوپک و دیگر تولیدکنندگان نفت به هماهنگی‌های خود برای یافتن یک استراتژی موثر تا آوریل 2018 ادامه خواهند داد.

CNBC هم اعلام کرده است که روسیه به دنبال جلب نظر اعضا اوپک برای ادامه کاهش تولید بعد از ماه مارس است.

این خبرگزاری به نقل از نواک نوشته است «ما نه فقط نیاز داریم با روند فعلی کاهش تولید پیش رویم بلکه این کاهش تولید را ادامه هم دهیم».

نیجریه و لیبی هم در این نشست شرکت داشتند. از طرفی طوفان‌های خلیج مکزیک با تعطیل کردن پالایشگاه‌های ایالات متحده بر میزان ذخایر نفت افزوده است.

اداره اطلاعات انرژی EIA روز چهارشنبه در گزارشی نوشت که تولید نفت خام ایالات متحده تا 9.51 میلیون بشکه در روز افزایش یافته است.

کومرزبانک هم اعلام کرده است که قیمت نفت تحت تاثیر تنش‌های داخلی بین دولت کردستان عراق و دولت مرکزی این کشور قرار گرفته است.

CNBC از قول وزیر نفت کویت نوشته است که بازار در حال حاضر مثبت است و میزان ذخایر کشورهای صنعتی OECD [سازمان همکاری‌های اقتصادی و توسعه] از 340 میلیون بشکه ماه ژانویه به 170 میلیون بشکه رسیده است.

نواک هم از وزرای نفت خواسته است تا در خصوص نظارت بر صادرات هم مذاکره نمایند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن