نظرات غیرکارشناسی در کارشناسی ترافیک
جلسه شورای ترافیک شهر تهران با موضوع مدیریت ترافیک پایتخت به ریاست شهردار تهران و با حضور اعضای این شورا برگزار شد.
به گزارش خبرنگار حوزه توسعه پایدار انرژی امروز، به نقل از همشری آنلاین، مازیار حسینی، معاون حملونقل و ترافیک شهرداری تهران در این جلسه با اشاره به موضوع ترافیک ساکن و پارک حاشیهای گفت: یکی از مهمترین موضوعات مدیریت ترافیک است و از این رو، تعداد 15هزار فضای پارک مجهز به سیستم پارکومتر را تا نیمه اول سال آینده به 35هزار فضای پارک مکانیزه افزایش می دهیم.
معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه «براساس تاکید شهردار تهران، موضوع مدیریت ترافیک ساکن را باید فراتر از موضوع پارک حاشیهای ببینیم»، اعلام کرد: اگر در گذشتهای نهچندان دور، تنها یک طرف خیابانها به پارک حاشیهای اختصاص می یافت اما امروزه دو طرف خیابانها به پارک حاشیهای اختصاص یافته و در بسیاری از معابر تنها یک خط عبوری برای خودروهای در حال حرکت بیشتر باقی نمانده است.
مازیار حسینی با بیان اینکه «امروز موضوع کمبود فضای پارک به عاملی برای نزاع و درگیری و اصولا به مسلهای اجتماعی تبدیل شده»، تصریح کرد: باید به موضوع پارک حاشیهای و ترافیک ساکن بهعنوان موضوعی جدی در ترافیک تهران نگاه کنیم و با اعمال دقیق قانون، نظم و انضباط را همانطور که امروز در تونلهای شهری شاهد آن هستیم، به کل شهر بازگردانیم، چرا که عقیده داریم اهمیت ترافیک ساکن از ترافیک عبوری کمتر نیست.
نظرات غیرکارشناسانه بر ترافیک تهران دامن می زند
سردار محمدرضا مهماندار، رییس پلیس راهور تهران بزرگ نیز در این جلسه با بیان اینکه «ترافیک ساکن در معابر شمال تهران بسیار بالاست»، گفت: بهمنظور کاهش این معضل باید موضوع آموزش، اطلاعرسانی و کار رسانهای مورد توجه قرار گیرد.
به گفته وی، متاسفانه چندی است نظرات غیرکارشناسانه و غیرفنی ترافیکی بر نظرات کارشناسی تسلط یافته و این موضوع به حواشی ترافیک تهران دامن می زند.
به گزارش انرژی امروز، اسماعیل دوستى، عضو شورای شهر تهران نیز گفت: مدتى است که برخى اعضا شورا و معاونان شهردارى، ترافیک را به گردن دولت مىاندازند، در حالى که این تقصیر دولت، شهردارى یا راهور نیست.
وى ادامه داد: تقصیر برگردن برنامهریزىهاى سالهاى پیش است، زیرا خیابانهاى تهران پاسخگوى این همه خودرو نیست، بنابراین پاسکارى نکنیم، دولت هم پول در اختیار ندارد که بدون مصوبه مجلس پولى پرداخت کند و تخطى از بودجه مصوب هم براى دولت مقدور نیست.
دوستى با تاکید بر اینکه دولت مثل شورا نیست که بدون سند هزینه کند، گفت: مساله این است که نباید خودرو بىحساب پلاک شود به طورى که سالى ٢٠٠ تا ٣٠٠ هزار پلاک بزنیم.