از تولیدات مپنا استفاده نمی‌شود

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: شرکت مپنا در زمینه ساخت توربین و ژنراتور از راندمان 55 درصدی برخوردار بوده و تولیدات این شرکت در سطح تولیدات شرکت های مشهور خارجی است اما از محصولات این شرکت استفاده نمی شود .

حسن بهرام نیا در خصوص میزان بکارگیری تولیدات داخلی در صنعت نفت و گاز گفت:براساس شنیده ها در حال حاضر میزان استفاده از تولیدات داخلی در صنعت نفت و گاز پایین بوده این در حالی است که با برنامه ریزی و مدیریت صحیح می توان بیشتر از تولیدات داخلی استفاده کرد و سطح اشتغالزایی را بالا برد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم دست یابی به اهداف اقتصاد مقاومتی ادامه داد:در بخش قابل توجهی از حفاری های نفتی از تولیدات خارجی استفاده می شود که این موضوع مطلوب نیست بنابراین باید تلاش کرد از تولیدات داخلی در صنعت نفت و گاز استفاده شود.

بهرام نیا افزود: بطور مثال در داخل کشور این توان وجود دارد که برای خطوط انتقال نفت از لوله های تولید داخل استفاده شود، بنابراین باید با تسهیل شرایط سرمایه گذاری زمینه تولید محصولات مورد نیاز صنعت نفت و گاز را فراهم کرد تا از واردات تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه نقش وزارت نفت در بکارگیری بیشتر تولیدات داخلی در صنعت نفت و گاز مهم است، گفت: بطور مثال شرکت مپنا در زمینه ساخت توربین و ژنراتور از راندمان 55 درصدی برخوردار بوده و تولیدات این شرکت در سطح تولیدات شرکت های مشهور خارجی است اما همین شرکت گلایه دارد که چرا با وجود تولیدات خوب از محصولات این شرکت استفاده نمی شود .

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به در پیش بودن فازهای جدید توسعه ای در عسلویه یادآور شد:در صنعت نفت و گاز ظرفیت های زیادی برای توسعه وجود دارد البته برای انجام این مهم باید سرمایه جذب شود و در این راستا باید زمینه جذب فاینانس داخلی و خارجی فراهم شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن