پاناما سامانه جدید کشتیرانی راه‎اندازی می‎کند

سازمان دریانوردی پاناما (AMP) و سازمان کانال پاناما (ACP) با مشارکت یکدیگر پروژه جدیدی را برای تسهیل حمل و نقل بین‎المللی دریایی راه‎اندازی می‎کنند.

به گزارش انرژی امروز، بر اساس برنامه پنجره واحد پاناما (VUMPA) این دو سازمان قصد دارند که تعاملات مالی ملی و بین‎المللی دریایی را از طریق ساده‎سازی و هماهنگی میان فرآیندها بهینه کنند. این ساده‎سازی رویه‎هایی مانند پذیرش و خروج کشتی‎ها، و مشارکت در امر به اشتراک‎گذاری الکترونیکی اطلاعات حمل و نقل دریایی را در بر می‎گیرد.

تمامی کشتی‎ها از طریق سامانه VUMPA باید اطلاعات خواسته شده را به صورت الکترونیکی ارائه کنند تا به این شکل تمامی سازمان‎های دولتی بتوانند پیش از ورود کشتی به پاناما ریسک‎های مرتبط با آن را ارزیابی کنند. نخستین بازرسی کشتی‎های بین‎المللی به محض ورود به آب‎های پاناما، از این پس توسط یک ارزیاب از جمهوری پاناما انجام خواهد شد.

اجرای این پروژه این امکان را می‎دهد که هر 2 سازمان بتوانند ارزیابی را که بازرسی کشتی را انجام داده است به راحتی شناسایی کنند.

انتظار می‎رود که این پروژه منجر به کاهش هزینه ها، فرآیندها، و بهبود شفافیت و کارآیی شود.

سامانه VUMPA از تاریخ 20 سپتامبر 2017 (29 شهریور 1396) در دسترس قرار گرفته است و کشتی‎هایی که به آبهای پاناما وارد می‎شوند از تاریخ 24 سپتامبر (2 مهر 1396) قادر به استفاده از آن خواهند بود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن