حمایت استات اویل از فناوران نوپای حوزه انرژی

غول نروژی درجهت تسریع توسعه فناوری در جوزه انرژی، با تک استار، شتاب دهنده آمریکایی تفاهم نامه همکاری امضا کرده است.

به گزارش خبرنگار دانش و فناوری «انرژی امروز»، این دو شرکت در زمینه اجرای برنامه شتاب دهنده در جهت کمک به سرمایه گذاران و استارتاپ های تکنولوژی با تزریق مبلغ ابتدایی به ارزش 120000 دلار به توافق رسیدند. این مبلغ زمان تحقیق و توسعه استارتاپ ها و سرمایه گذاران علمی را از 2 سال به 13 هفته کاهش می دهد.

به گفته غول نروژی، تک استار در ابتدا با استفاده از شبکه جهانی خود، 10 فناور و سرمایه گذار برتر دنیا در زمینه انرژی را شناسایی کرده و آن ها را وارد برنامه شتاب دهنده تک استار خواهد کرد.

این برنامه شتاب دهنده در اوسلو برگزار می شود. نزدیکی این برنامه به پایگاه اصلی استات اویل این امکان را فراهم می کند که سرمایه گذاران و فناوران منتخب حوزه انرژی علاوه بر حمایت مالی، از حمایت تجهیزاتی، علمی و پژوهشی این غول نفتی نیز بهره مند شوند.

به گفته معاون مدیرعامل استات اویل، هدف اصلی این شرکت در اختیار گرفتن آینده انرژیست. رسیدن به این هدف نیازمند پیشتاز بودن در عرصه تکنولژی و نوآوری است.

او در این باره می افزاید: `کمک به استارتاپ ها و فناوران حوزه انرژی علاوه بر کمک به بهبود ایده ها و برنامه های تکنولوژیک داخلی خود، باعث می شود ایده ها و برنامه های تکنولوژیک خارجی را نیز شناسایی کنیم. به همین جهت است که ما بسیار مشتاق به همکاری با تک استار هستیم.`

این دو شرکت اخیرا اعلام کرده اند که رونمایی رسمی از این برنامه در ماه نوامبر انجام می شود. آغاز به کار این فرایند نیز در ماه فوریه 2018 کلید خواهد خورد.

برنامه مشترک استات اویل-تک استار بیش از 1000 شرکت مختلف با سرمایه مشترکی بالغ بر 9.6 میلیارد دلار را شامل می شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن