انتخابات تمام شد؛ انشعاب برق گران شد!

نرخ جدید هزینه واگذاری انشعاب برق در کلانشهرها، شهر‌ها ومناطق روستایی کشور از سوی وزارت نیرو اعلام شد.

به گزارش انرژی امروز، ابلاغیه ستار محمودی سرپرست وزارت نیرو، نشان از آن دارد که افزایش هزینه انشعابات مربوط به ابلاغیه مردادماه سال گذشته معاون اجرایی رییس‌جمهور بوده؛ اما از اول مهرماه امسال اجرایی شده است. اتفاقی سوال‌برانگیز که احتمالا تنها دلیل تاخیر بیش از یکساله در اجرای این ابلاغیه، شرایط سیاسی و انتخابات ریاست‌جمهوری بوده است.

ظاهرا شرایط فعلی که وزارت نیرو با سرپرست اداره می‌شود؛ فرصت مناسبی برای دولت و این وزارتخانه است که موارد تعدیل قیمت در مورد انشعاب و احتمالا تعرفه‌های آب و برق را اجرایی کند و وزیر جدید بتواند به دور از تنش‌های خبری، رسانه‌ای و اعتراضات احتمالی به افزایش قیمت‌ها فعالیت خود را آغاز کند.

بر اساس ابلاغیه جدید وزارت نیرو به توانیر، هزینه‌های جدید واگذاری در شهرهای تهران، کرج اهم از داخل و خارج این مناطق دو میلیون و 198 هزار 300 تومان، محدوده خدمات شهری مشهد، تبریز، شیراز  و اصفهان به دو میلیون و 134 هزار و 6۰۰ تومان، مابقی شهر‌ها در منطقه گرمسیر 813 هزار تومان و کلیه انشعاب ها در محدوده خدمات شهری سایر مناطق کشور یک میلیون 369 هزارو 300 تومان وکلیه انشعاب   خانگی روستایی 400 هزار و 9۰۰ تومان تغییر یافته است.

گفتنی است  که این ارقام بدون احتساب وسایل اندازه‌گیری است،و هزینه  وسایل اندازه گیری مطابق با دستور العملی است که توسط شرکت توانیر ابلاغ می گردد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن