بزرگترین نفت‌سوزهای جهان گازسوز می‌شوند

دو موسسه ارزیابی تحولات بازار انرژی پیش‌بینی کردند که تقاضای روزانه برای نفت تا سال 2040 میلادی 10 میلیون و 800 هزار بشکه کاهش یابد.

به گزارش روزنامه فایننشال تایمز، با توجه به احتمال ممنوعیت خرید و فروش خودروهای بنزین و گازوئیل سوز در چین و هند در آینده ای نه چندان دور (که از مصرف کنندگان اصلی نفت در جهان به شمار می‌روند)، موسسه های مشاوره انرژی «وود مکنزی» و «پیرا انرژی»، در گزارش‌های اخیر خود پیش بینی کردند که تقاضای روزانه برای نفت تا سال 2040 میلادی10 میلیون و 800 هزار بشکه کاهش یابد و قیمت این کالا نیز 20 دلار افت کند.مقام‌های چین ماه گذشته در پی اعلام انگلیس و فرانسه برای ممنوعیت استفاده از خودروهای با سوخت بنزین و گازوئیل تا سال 2040 میلادی، احتمال دادند که این خودروها از رده خارج شوند.هند نیز اعلام کرد، قصد دارد تا سال 2030 میلادی همه خودروهای خود را گازسوز کند.

از سوی دیگر، آمارهای رسیده از اداره گمرک چین نشان می دهد، با توجه به افزایش مازاد عرضه بنزین در داخل چین، پالایشگاه های این کشور مجبور به افزایش فروش این سوخت به خارج از کشور در ماه اوت شدند. صادارت محموله های بنزین چین در مقطع یادشده با درصد35.2 افزایش سالانه به 910 هزار تن رسید.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن