رشد نسبی خدمات فنی و انگیزش چاههای نفت و گاز در سال جاری
معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در امور فنی و مهندسی از رشد نسبی خدمات فنی و خدمات سیمان و انگیزش چاه از سوی این شرکت از ابتدای سال جاری تاکنون در قیاس با دوره مشابه سال گذشته خبر داد.
به گزارش انرژی امروز به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران، علیرضا لایجی دراینباره گفت: از ابتدای فروردین تا دهم دی ماه امسال از سوی مدیریت خدمات فنی دو هزار و 70 عملیات به چاههای نفت و گاز در مراحل حفاری و یا در حال بهره برداری ارائه شد که این تعداد در مدت مشابه پارسال، یک هزار و 986 مورد بود که رشد 4.5 در صدی نشان میدهد.
وی افزود: مدیریت سیمان و انگیزش چاه نیز در این مدت موفق به انجام سه هزار و 914 عملیات گردید که این تعداد در دوره گذشته سه هزار و 653 مورد بود که از افزایش هفت درصدی برخوردار است.
لایجی با بیان اینکه از سوی مدیریت خدمات ویژه در این مدت یک هزار و 17 مورد خدمات به شرکتهای متقاضی ارائه شده است، اظهار کرد: خدمات صورت گرفته در این بخش به تقریب نزدیک به دوره مشابه سال 94 میباشد.
معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در امور فنی و مهندسی با اشاره به تنوع خدمات تخصصی در حوزه این معاونت که افزون بر 20 نوع با تخصص و دانش فنی منحصر به خود است، توضیح داد: این عملیات نقش اساسی و مستقیم در تکمیل حفاری چاههای جدید و همچنین بهره دهی چاههای در حال بهره برداری دارد.
وی ضمن تاکید بر ارتقای بیش از پیش کیفیت بخشی به خدمات تخصصی صنعت حفاری که بعضاً پیچیدگیهای فنی بالایی دارد، گفت: از جمله این خدمات در مدیریت خدمات فنی، حفاری با هوا، حفاری فروتعادلی، آزمایشگاه چاه با ساق مته، آزمایش بهرهدهی چاه، لوله مغزی سیار، لولهگذاری چاه و نصب آویزه است.
لایجی افزود: همچنین خدمات مدیریت سیمان و انگیزش چاه مشتمل بر عملیات سیمانکاری چاه، اسیدکاری گسترده و ویژه و تزریق پذیری چاهها و خدمات ویژه شامل عملیات نمودارگیری از سیال حفاری و چاه پیمایی میباشد.
معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در امور فنی و مهندسی در خصوص فعالیتهای امور مهندسی شرکت که در حوزه این معاونت فعالیت دارد، اظهار کرد: این مدیریت نقش نظارتی و همچنین وظیفه طراحی و برنامه ریزی چاهها در پروژههای حفاری کلید در دست (EPDS) از جمله طراحی و برنامه ریزی حفاری چاه، سیمان، اسید و سیال حفاری را دنبال میکند.
وی مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات را از دیگر واحدهای زیر مجموعه این معاونت برشمرد و گفت: مدیریت ICT متولی ایجاد و تأمین سخت افزارها و نرم افزارهای مورد نیاز سیستم از جمله اتوماسیون اداری، نرم افزارهای گزارش گیری از دکلها، روز آمد کردن تجهیزات رایانهای و … است که توفیقات موثری در این ارتباط داشته است.
لایجی ارائه خدمات فنی و تخصصی صنعت حفاری به موازات عملیات حفاری چاههای نفت و گاز را از مزیتهای شاخص و برجسته شرکت ملی حفاری ایران عنوان کرد و افزود: برتری و نقطه قوت این شرکت برخورداری از نیروی انسانی با تجربه و متخصص است و حضور نیروهای شرکت در سایر شرکتهای حفاری فعال در کشور مبین این واقعیت میباشد.