هشدار درباره خطر بی‌کفایتی مدیران برق

مدیرعامل توانیر تاکید کرد که مدیریت خوب صنعت برق ایران باعث شد تا این صنعت از بحران عبور کند، گفت: به عنوان یکی از شرکت های اول در خدمات رسانی به مردم  به اینجا رسیدیم و افق روشنی پیش روی ماست.

به گزارش خبرنگار نیروی «انرژی امروز»، آرش کردی امروز در نخستین همایش مدیران آینده صنعت برق اظهار کرد: از سال ۹۳ موضوع تربیت مدیران و تعیین شایستگی ها مصوب شد و در این زمینه پیشرو هستیم.  کردی با تاکید بر دغدغه مدیران ارشد کشور در انتخاب مدیران شایسته گفت: ساخت تربیت و شایسته گزینی مدیران در جایگاه های حساس نیازمند احصاء متد و روش خاصی است. برای دوری از انتخاب مدیران بی کیفیت موظف هستیم مدیران آینده را آموزش دهیم تا دچار پارادوکس بی کفایتی نشویم.  وی تصریح کرد: اگر برنامه مدیریتی درستی نداشتیم با توجه به رشد مصرف انرژی در ایران که متفاوت با همه دنیاست، نمی توانستیم از بحران به دور از خاموشی عبور کنیم و برای نخستین بار رکورد تولید و پایداری تولید شکسته شد.  مدیرعامل توانیر اظهار کرد: موضوع مدیریت مصرف رشد بسیار خوبی را داشت. به میزان ۴۵۰۰ مگاوات مدیریت مصرف داشتیم.  چنین سیاستگذاری ای و پایبندی اجزاء، ناشی از درک خوب مدیریتی است. مدیرعامل توانیر با اشاره به فرکانس و ولتاژ بعنوان دو شاخص اصلی برق بر استاندارد بودن برق تاکید کرد و افزود: هم صنعت استاندارد را اجباری میکند و هم مدیران می آموزند که بر اساس استانداردها کار کنند.

طی چهار سال باید 4000 مدیر جایگزین شوند

خاکی، رییس موسسه تحقیقات و آموزش مدیریت وزارت نیرو، نیز دراین نشست، گفت: اگر نرخ خروج از صنعت که ۵ درصد تخمین زده شده باشد،  سالانه ۵۰۰ مدیران خارج می شوند و در یک دوره ۴ ساله ۲۰۰۰ مدیر جوان آماده تصدی شوند.  وی تصریح کرد: لازم است ۱۰ هزار نفر در هر دوره چهارساله مورد ارزیابی قرار گیرند و نیمی از آن ها در برنامه های مستمر حضور داشته باشند. این کار دشوار است اما موجب موفقیت سازمان می شود.

شکست دورکاری نتیجه عملکرد ما بود

مهاجری، معاون وزیر نیرو در امور تحقیقات و منابع انسانی نیز در این همایش، با تاکید بر کوچک سازی دولت گفت:  پیش از انقلاب صنعتی و قرن ۱۸، مشاغل ثابت بودند اما با ورود مکانیزه شدن تولید صنعتی و سپس ورود کامپیوتر مشاغل متحول می شوند.  نوآوری فرصت هایی را ایجاد می کند که اگر به آن توجه نشود تبدیل به تهدید می شود و جامعه دچار مشکل می شود.  وی با اشاره به جهانی شدن و از بین رفتن مرزها گفت: این مساله را در حوزه برق و صادرات می بینیم. این مساله باعث شده رقابت شکننده ای رخ دهد. شرکت های چندملیتی بر فرهنگ ‌کشورها نیز تاثیر می گذارد که کاملا محسوس است. همچنین این مساله وابستگی به محل کار را از بین می برد. معاون وزیر نیرو در امور تحقیقات و منابع انسانی اظهار کرد: در کشور ما دورکاری مطرح شد اما به دلیل اینکه بد مطرح کردیم و بد عمل کردیم؛ شکست خورد درحالی که دورکاری در دنیا انجام می شود.  کاهش هزینه های محل کار و سهولت استخدام افرادی که امکان حضور در محل کار را ندارد در دورکاری صورت می گیرد. مهاجری ادامه داد: وزارت نیرو در این زمینه توفیقات خوبی داشته است و با وجود ۱۰ برابر شدن ظرفیت برق پس از انقلاب نصف شده و با احتساب خصولتی ها، همان مقدار باقی مانده است. در واقع گفته می شد که تعداد مدیران ما به تعداد کارکنان در ژاپن است؛ بنابراین، ناچار به کوچک سازی بدنه هستیم.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن