هندی‌ها فرزاد B را بهانه کرده‌اند

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت:هندی‌ها بحث فرزادB را بهانه کرده‌اند، آنها مایل هستند در این میدان سرمایه‌گذاری کنند اما نه با شرایط رقابتی بلکه با شرایط خاص.

جلال میرزایی درخصوص کاهش 42 درصدی صادرات نفت به هند، گفت: در شرایط عادی هند را به‌عنوان بازاری که تا این اندازه به آن وابسته شویم برای صادرات نفت انتخاب نکرده‌ایم بلکه شرایط اضطراری باعث شد تا هند در رتبه دوم یا سوم واردکنندگان نفت ایران قرار بگیرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هندی‌ها در دوره‌ای که ما شرایط ویژه‌ای داشتیم نشان دادند که نمی‌توانند شریک قابل اطمینانی برای ما باشند، گفت: هندی‌ها بحث فرزادB را بهانه کرده‌اند، آنها مایل هستند در این میدان سرمایه‌گذاری کنند اما نه با شرایط رقابتی بلکه با شرایط خاص.

نماینده مردم ایلام، ایوان و چرداول در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هندی ها در زمینه فعالیت در میدان فرزادB به‎‌دنبال تحمیل خواسته‌های خود بود، اضافه کرد: هندی‌ها بعد از اینکه وزارت نفت شرایط آنها را در راستای حفاظت از منافع ملی رد کرد به‌دنبال تلافی بودند و واردات نفت از ایران را کاهش دادند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه افزایش و کاهش واردات نفت ایران توسط هند غیرعادی بود، بیان کرد: این مسئله می‌تواند در روابط بلند مدت بین دو کشور ایران و هند می‌تواند اثرات منفی داشته باشد و اعتماد ایران نسبت به هندی‌ها را کاهش می‌دهد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن