سوءمدیریت در حفاری شمال را پیگیری می‌کنیم

نایب‌رییس کمیسیون انرژی مجلس گفت: وضعیت کارکنان شرکت حفاری شمال را رصد کرده و مورد بررسی قرار داده‌ایم و به علت اینکه چنین تصمیمی به خاطر سوءمدیریت بوده است، پیگیر این موضوع و حق کارکنان آن از مجاری قانونی هستیم.

علی ادیانی راد در گفتگو با خبرنگار پارلمانی «انرژی امروز» درباره وضعیت کارکنان شرکت حفاری شمال و علل اخراج آنها گفت: این خبر را ما در کمیسیون انرژی مجلس رصد کردیم و طی بررسی‌ها همانطور که در اخبار هم آمده است حدود 700 نفر از کارکنان و مجموعه عوامل و نیروی انسانی از این شرکت اخراج شدند.

وی در بیان علل اتخاذ چنین تصمیمی گفت: یکی از علل این اتفاق برآمده از فعالیت‌های خنثی و بی اثر دولت در ایجاد تولید و اشتغال در سطح ملی است. چرخه رونق نمی‌چرخد و به نظر می‌رسد مسئولان دولت فقط حرفش را می‌زنند  و پی عمل نرفته‌اند.

نایب‌رییس کمیسیون انرژی مجلس در ادامه افزود: برای مثال ما طبق برنامه ششم و بنا بر برنامه اعلامی رییس‌جمهوری محترم در زمان تبلیغات انتخاباتی و پس از آن دولت مکلف و رییس‌جمهور خود را مقید می‌داند که سالی 900 هزار شغل ایجاد کند؛ حال که 6 ماه از سال گذشته است باید 450 هزار شغل ایجاد می‌شد. نه تنها این اتفاق نیفتاده؛ بلکه در مواردی مانند شرکت حفاری شمال شاهد بیرون کردن نیروهای شاغل، قراردادی و حتی قرارداد معین در دستگاه‌ اجرایی و شرکت‌های دولتی و غیردولتی هستیم.

وی علت دیگر اخراج کارکنان شرکت حفاری شمال را عدم اتخاذ تدابیر لازم از سوی مدیران امر دانست و گفت: رویکردی که مدیران این شرکت در پیش گرفته‌اند عامل بروز چنین اتفاقی شده است که ما از مجاری قانونی پیگیر این موضوع هستیم.

نماینده مردم سوادکوه در مجلس درباره علل مطرح شده از سوی مدیران این شرکت برای اخراج گفت: دلیل آنها مشخص است؛ آنها می‌گویند ما درآمد لازم را نداریم و طرح پروژه نداریم و چون پروژه‌ها خوابیده است؛ مجبور به کم کردن تعداد کارکنان هستیم.

وی در پایان گفت: من به‌عنوان نایب‌رییس کمیسیون انرژی و به عنوان نماینده استان مازندران در مجلس شورای اسلامی معتقدم که عدم انجام فعالیت لازم از سوی شرکت حفاری شمال در چارچوب شرح وظایف و اهداف برنامه‌ها و رسالت، سوء تدبیر مدیران در این حوزه است و به عنوان سرباز مردم  این موضوع را پیگیری خواهم کرد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن