کاهش سطح ذخایر گاز آمریکا نسبت به پارسال

گزارش هفتگی ذخیره گاز اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده می‌گوید در ماه آوریل سطح ذخایر گاز طبیعی این کشور کمتر از میزان آن در سال 2016 بوده است اما هنوز هم نسبت به سطح متوسط 5 سال گذشته بیشتر است.

به گزارش «انرژی امروز» بر اساس همین گزارش،‌ در هفته منتهی به 22 سپتامبر 2017، سطح ذخایر گاز طبیعی Bcf 127 کمتر از مدت زمان مشابه آن در سال گذشته بوده اما 41 میلیارد فوت مکعب بیشتر از 5 سال گذشته است.

معمولا سطح ذخایر گاز طبیعی در طول زمستان یعنی از نوامبر تا مارس، کاهش می‌یابد و در فصل تزریق، ‌یعنی آوریل تا اکتبر رو به افزایش می‌رود.

برهمین اساس، WorldOil نوشته است که سطح ذخایر گاز طبیعی در فصل تزریق در 2017 نسبتا بالا خواهد بود و دلیل آن هم زمستان گرم‌تری است که تقاضا برای گاز طبیعی را کاهش خواهد داد. همین امر باعث کاهش برداشت گاز از ذخایر خواهد شد.

در تابستان 2017، نرخ تزریق گاز طبیعی به ذخایر مشابه سال 2016 بود. سال 2016 هم زمستان گرمی داشت.

از طرفی تقاضا برای گاز در بخش برق هم کمتر شده بود.

در تابستان سال 2017، تقاضا برای گاز در بخش برق کمتر از تابستان قبلی بود اما دیگر فاکتورها تغییر پیدا کرده است.

یکی از این فاکتورها صادرات بیشتر گاز از طریق خطوط لوله و کشتی بود. در تابستان تولید گاز طبیعی یا یکنواخت بوده و یا روند کاهشی داشته اما اخیرا تولید گاز به صورت پایداری افزایش یافته است.

در ماه سپتامبر، تزریق به ذخایر گاز افزایش یافته است و دلیل آن تولید بیشتر، هوای معتدل‌تر و تقاضای کمتر از بخش برق بوده است. یکی از دلایل کاهش تقاضای برق، رخداد طوفان‌های هاروی و ایرما بوده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن