تبخیر آب، یک منبع جدید انرژی است

دانشمندان یک منبع جدید عظیم انرژی‌های تجدیدپدیر، یعنی تبخیر آب، را شناسایی کردند.

به گزارش «انرژی امروز» مجله نیچر کمیونیکشنز، مقاله‌ای از محققان دانشگاه کلمبیا به چاپ رسانده است که بر اساس برآوردهای این مقاله دریاچه‌های ایالات متحده قادر هستند 325 گیگاوات برق معادل 70 درصد کل تولید برق کشور را تولید نمایند.

هرچند این محققان هشدار داده‌اند که تجهیزات مورد نیاز برای تبدیل تبخیر آب به برق هنوز در حال توسعه است، دانشمندان می‌گویند تحلیل‌های جدید آنها نشان داده است که این یک منبع عظیم بالقوه است.

پروفسور اکسار شاین بیولوژیست حاضر در این تحقیق گفته است که ما تکنولوژی دریافت این انرژی را از باد و آب و خورشید داریم اما تبخیر هم به همان اندازه قدرتمند است. حالا می‌توانیم تبخیر را هم به لیست منابع بالقوه خود اضافه نمایم.

در آزمایشگاهی که این پروفسور کار می‌کند انواع «موتورهای بخار» وجود دارند که با استفاده از حرکت باکتری‌هایی کار می‌کنند که در مقابل رطوبت حساس هستند.

دریچه‌هایی برای کنترل رطوبت وجود دارد و امکان تکثیر یا تقطیع باتری‌ها را فراهم می‌کند.  این حرکت‌ها به ژنراتور تولید کنند برق منتقل و برق از آن تولید می‌شود.

در مقاله نیچر کمیونیکشنز آمده «هرچند انرژی حاصل از این تبخیر در مراحل ابتدایی توسعه قرار دارد، اما پیشرفت‌های روش‌های به‌کار گیری مواد حساس در برابر آب به وجود آمده است.

با توسعه تبدیل انرژی، ‌این مواد و تجهیزات می‌توانند به‌القوه در حل چالش‌های مربوط به آب و انرژی به‌کار آیند.

هرچند این دانشمندان هشدار داده‌اند که کنترل این انرژی می‌تواند کیفیت آب را تغییر دهد. اما از طرفی این تکنولوژی می‌تواند از اتلاف منابع آبی در مناطق خشک جلوگیری کند.

دانشمندان می‌گویند اتلاف آب در برخی مناطق ایالات متحده به دلیل تبخیر به 25 تریلیون گالن می‌رسد که معادل یک پنجم آب مصرفی آمریکاست. کالیفرنیا، نوادا و آریزونا به دلیل همین مشکل دچار خشکسالی هستند.

از طرفی این انرژی می‌تواند به حل مشکل دائمی نبودن منابع انرژی چون خورشید و باد بینجامد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن