مخالفت نمایندگان فارس با انتقال پتروشیمی‌ها

مخالفت نمایندگان فارس با انتقال پروژه های پتروشیمی از این استان ادامه دارد.

چندی پیش محسن علوی رییس مجمع نمایندگان فارس از برنامه‌ریزی وزارت نفت برای انتقال پتروشیمی‌های استان فارس از جمله پتروشیمی‌های داراب، فیروزآباد، جهرم، نی‌ریز و اتان‌گیری شهرستان مهر به عسلویه خبر داده و گفته بود: همانگونه که به آقای زنگنه، وزیر نفت هم گفته‌ام، پتروشیمی‌های پنجگانه فارس ناموس این استان به‌شمار می‌رود.

در تازه ترین اظهارنظر، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: کمبود آب و طولانی شدن ساخت‌وساز پتروشیمی‌ها بهانه‌ای برای خروج آن‌ها از استان فارس شده ولی ما مخالف این انتقال می باشیم.

علی اکبری ادامه داد: بر اساس قانون هر صنعتی که در هر منطقه باشد، ارزش‌افزوده و مالیاتش به همان منطقه برمی‌گردد و در خصوص پتروشیمی‌های استان فارس، این از مسائلی است که ما را نگران کرده است.

وی با بیان اینکه «موافق خروج پتروشیمی‌ها نیستیم»، اضافه کرد: باید بتوانیم مشکلات پتروشیمی‌ها را حل کنیم، به این دلیل که به دنبال آن ممکن است صنایع دیگر استان نیز مطرح شود و همین برخورد با آن صورت گیرد.

این نماینده مجلس همچنین گفت: در شرایط فعلی استان اصفهان با وجودی که جزو کم آب‌ترین مناطق است، اما صنایع آن فعال و سر جای خود است و راه‌حل‌هایی برای مشکل کم‌آبی مانند انتقال آب کارون پیدا کرده‌اند و ما نیز باید مشکل پتروشیمی‌های فارس را با همین رویکرد حل کنیم.

وی اظهار داشت: امیدواریم که پتروشیمی‌ها در استان فارس بماند و ما نیز تلاش خود را در این راستا انجام خواهیم داد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن