روسیه ضامن امنیت انرژی در اوراسیا است

رییس جمهور روسیه امیدوار است که گفت‌وگوهای مهمی در اجلاس هفته انرژی روسیه بین شرکت‌ کنندگان در آن انجام بگیرد تا بتوانند استانداردهایی برای رسیدن به رویکردهایی برای شکل‌دهی به دستورالعمل‌های انرژی و برقراری ارتباطات متقابل تدوین کنند.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل «انرژی امروز»، ولادیمیر پوتین امروز در اجلاس عمومی هفته انرژی روسیه سخنرانی کرد.

پوتین در این سخنرانی بر استراتژی این کشور در توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر تاکید کرد و گفت: «من تاکید می‌کنم که ما مکانیسم موثری برای حمایت از سرمایه‌گذاری‌ در بخش تولید برق داریم و این مکانیسم همراه است با استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر و به سرمایه‌گذاران اطمینان می‌دهد که سودآور است».

پوتین ادامه داد: ما سرمایه‌گذاری در این بخش را ادامه خواهیم داد و در این خصوص از همکاری شرکای خارجی خود استفاده خواهیم کرد.

رییس‌جمهور روسیه در بخش دیگری از سخنانش گفت که روسیه در تلاش است تا شدت انرژی GDP تولیدی کشور را تا سال 2035 به یک سوم کاهش دهد.

پوتین در ادامه به توافق کاهش تولید اوپک هم اشاره کرد و گفت: در سال 2016، وقتی ما در خصوص همکاری‌های مشترک به توافق رسیدیم، بازار نفت به اشباع رسیده بود و تولید نفت بسیار بیشتر از میزان مصرف بود. و همین امر سبب شد تا قیمت نفت به شدت کاهش یابد».

وی ادامه داد: «در پایان سال 2016 ما در خصوص همکاری‌های مشترک برای کاهش تولید نفت به توافق رسیدیم».

پوتین تاکید کرد: «روسیه وظایف خود را تا 103 درصد به انجام رسانده است و روسیه قرار بود تولید نفت را 300 هزار بشکه در روز کاهش دهد».

از سویی ولادیمیر پوتین در پیغامی که به شرکت‌کنندگان در نشست بین‌المللی کارایی و توسعه انرژی در هفته انرژی روسیه در وب‌سایت کرملین منتشر کرده است گفته است «رشد تاب‌آور در اقتصاد دنیای مدرن به شدت با امنیت انرژی گره خورده است. و البته روسیه نقش بسیار مهمی در این مقوله به‌عنوان یکی از ضامنان امنیت انرژی در تمام اوراسیا دارد.

شرکت‌کنندگان و مهمانان در این اجلاس فرصت آن را خواهند داشت تا با چشم‌انداز ترکیب انرژی و سوخت در روسیه و پروژه‌های استراتژیک در حال اجرای این کشور آشنا شوند و دایره همکاری‌ها هم در بخش صرفه‌جویی در انرژی و هم در تکنولوژی‌های پیشرفته آن را بشناسند»

در هفته انرژی روسیه، شرکت‌های بزرگ انرژی از روسیه و دیگر کشورها شرکت دارند.

نشست بین‌المللی کارایی انرژی هفته انرژی روسیه در مسکو در روزهای چهارم تا هفتم اکتبر برگزار می‌شود.

پوتین در بخش دیگری از سخنرانی خود با اشاره به بحران موشکی کره شمالی، گفت: دونالد ترامپ به نوع نگاه روسیه به بحران کره شمالی پیوسته است که دیپلماسی را بالاتر از تحریم یا اقدام نظامی قرار می‌دهد.

او از تمامی طرف‌های درگیر در کره شمالی خواست به گفت‌وگو روی بیاورند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن