تولید موتورسیکلت برقی ایرانی

عضو هیات‌مدیره و قائم‌مقام مدیرعامل شرکت «ایدکو» گفت: برنامه این شرکت برای سال ۹۶ واردات ۵ هزار دستگاه موتور سیکلت برقی است و در سال ۹۷ هم ۱۰ هزار دستگاه موتور سیکلت برقی به‌صورت سی‌کی‌دی وارد و مونتاژ خواهد شد و از سال ۹۸ خط تولید این نوع موتور در شرکت ایدکو راه‌اندازی و تولید ۱۰ هزار دستگاه به‌صورت داخلی‌سازی آغاز خواهد شد.

به گزارش «انرژی امروز» از سایپا نیوز، حسن فروزان‌مهر با اشاره به نحوه ورود موتور سیکلت‌های برقی به ایران گفت: در سال ۹۴ برای اولین بار شرکت توسعه صنایع خودرو سایپا (ایدکو) اقدام به واردات موتورسیکلت‌های برقی کرد که این موتورها پس از بررسی و گذراندن استانداردهای مدنظر مورد قبول واقع شدند و در همان سال توانستیم این موتورها را شماره‌گذاری و وارد بازار کنیم و در حال حاضر تنها شرکتی هستیم که توانسته برای محصولات خود موفق به اخذ شماره‌گذاری شود.

وی افزود: در سال گذشته نیز براساس درخواست شهرداری تهران و با احساس نیازی که از سوی سازمان‌های مختلفی چون نیروهای مسلح، پلیس راهور و شرکت پست  وجود داشت، با یکی از شرکت‌های بزرگ و تولیدکننده جهان وارد مذاکره شدیم.

فروزان مهر با بیان اینکه شرکت مورد نظر یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان موتور سیکلت برقی در جهان است و در سال بالغ‌بر یک میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه موتور سیکلت برقی تولید و عرضه می‌کند، افزود: بر همین اساس برای انجام سرمایه‌گذاری و ایجاد خط تولید در شرکت ایدکو و انتقال دانش فنی تولید موتور، مذاکراتی را با این شرکت انجام داده ایم و توافقاتی صورت پذیرفته است. علاوه‌بر این در جهت بومی‌سازی باتری این موتورها نیز با یکی از شرکت‌های داخلی مذاکراتی صورت گرفته است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن