استخراج سوخت هیدروژن از دریا با ذرات نانو

یک نوع نانومواد هیبریدی جدید می‌تواند انرژی خورشیدی را جذب و برای استخراج هیدروژن از آب دریا از آن استفاده کند. این روش بسیار ارزان و کاراست. اگر این روش به تولید تجاری برسد، یک سوخت دوستدار محیط زیست به وجود خواهد آمد و وابستگی به سوخت‌های فسیلی را کاهش خواهد داد.

به گزارش «انرژی امروز» می‌توان گاز هیدروژن لازم برای سلول‌های سوختی را از آب دریا به دست آورد. اما برق مورد نیاز برای انجام این کار بسیار پرهزینه خواهد بود.

محققان دانشگاه فلوریدای مرکزی توانستند این مشکل را حل نمایند. آنها با استفاده از یک نوع ماده هیبرید نانو، انرژی خورشید را جذب و از آن برای تولید هیدروژن از آب دریا استفاده کنند که بسیار ارزان‌تر از روش‌های قبلی است.

از این رو این هیدروژن می‌تواند به عنوان منبع جدید انرژی مورد استفاده قرار گیرد.

یانگ یانگ، دانشمند این تحقیق از مرکز علوم نانو و مهندسی مواد دانشگاه فلوریدای مرکزی  به مدت ده سال بر روی این پروژه کار کرده است.

این دانشمند از یک فوتوکاتالیست استفاده کرده است. فوتوکاتالیست یک نوع ماده شیمیایی است که از نور خورشید انرژی تولید می‌کند.

نتیجه تحقیقات این دانشمند در مجله علوم محیط زیست و انرژی چاپ شده است.

این دانشمند و تیم او توانستند نه تنها ماده جدیدی برای جذب هر چه بیشتر نور خورشید ارائه دهند بلکه از آن برای استخراج هیدروژن به عنوان سوخت پاک از آب دریا نیز استفاده کنند.

کاتالیست‌های متداول فقط طیف محدودی از امواج خورشید را جذب می‌کنند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن