هم خدا را می‌خواهند هم خرما! درباره معاونان جوان زنگنه پیش‌داوری نکنیم

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت:  جوانان تجربه زیادی ندارند؛ بنابراین وقتی می‌گوییم جوانگرایی باید این ریسک را بپذیریم . حال اگر دو معاونت پتروشیمی و پالایش در وزارت نفت به افرادی مانند صادق آبادی و ختلان داده شود گام مهمی در راستای تحقق جوانگرایی در دولت است.

جلال میرزایی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی انرژی امروز درباره شایعاتی مبنی بر تغییر معاونان امور پالایش و امور پتروشیمی و جایگزینی دو گزینه جوان به جای آنها گفت: گزینه‌های مطرح شده چه آقای صادق آبادی و چه آقای ختلان مدتی است که در ستاد وزارت نفت مشغول کار هستند و به وزیرنفت مشاوره می‌دهند؛ بنابراین، نباید درباره آنها در صورت انتصاب پیش داوری کنیم.

وی در ادامه افزود: این افراد تاکنون برای این معاونت‌ها معرفی نشدند اما اگر معرفی شوند باید به سنخیت میان تخصص و پستی که می‌گیرند، توجه داشت. چنانچه درباره این نوع انتصابات فقط می‌توان در حوزه تخصص به نقد و بررسی بپردازیم. به عبارتی بررسی کنیم که آیا تخصصشان به حوزه مورد نظر مربوط است یا خیر؟

میرزایی با بیان اینکه «این افراد دوره ای را در وزارت نفت بودند و ساختار آن را می‌شناسند»، تاکید کرد: این گزینه ها در دانشگاه‌های معتبری هم درس خوانده‌اند بنابراین بیش از اینکه انتصاب احتمالی آنها را مورد نقد قرار دهیم باید به بررسی توانمندی‌های آنها بپردازیم و پس از آن با نظارت درباره عملکردشان آنها را مورد قضاوت قرار دهیم.

وزیر نفت دغدغه شایسته سالاری در نظر داشته باشد

نماینده مردم ایلام با بیان اینکه وزارت نفت باید به دنبال افراد شایسته و توانمند برای مسئولیت‌ها باشد، تصریح کرد: ما مشکلات عدیده‌ای داریم و ایجاد تغییر نیازمند فردی توانمند دارد بنابراین دقت در انتصابات و تلاش برای شایسته سالاری ضروری است.

وی در ادامه افزود: ضمن اینکه وزیر محترم نفت دغدغه توسعه صنعت نفت را دارد باید این دقت را داشته باشند و افرادی به کارگرفته شود که توانایی لازم را برای رفع دغدغه ایشان که در برنامه ششم آمده است و اقتصاد مقاومتی بر آنها تصریح کرده است، داشته باشد. تا بتوانیم به اهداف مورد نظر برسیم.

نمی توان جوانان را صرف بی‌تجربگی از قرارگرفتن در پست‌های مدیریتی منع کرد

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه طبیعتا جوانان سابقه و تجربه کمی دارند، تصریح کرد: وقتی معتقد به آن هستیم که باید جوانگرایی اتفاق بیفتد و می‌گوییم جوانگرایی خوب است بنابراین نباید از یک سو شعار جوانگرایی بدهیم و از طرف دیگر سنگ جلوی پای وزرا برای این کار بیندازیم و کارشکنی کنیم. این نوع انتقاد کردن مصداق ضرب‌المثل هم خدا را می‌خواهند و هم خرماست و تناقض دارد.

وی در ادامه افزود: وقتی می‌گوییم جوان باید توجه داشته باشیم که جوانان تجربه زیادی ندارند و وقتی می‌گوییم جوانگرایی باید این ریسک را بپذیریم و به آنها فرصت دهیم. چنانچه باید در کنار این جوانان باشیم و به آنها کمک کنیم. بنابراین جوانگرایی و با سابقه بودن را نمی‌توان در یک فرد جمع کرد اما می‌توانیم با ایجاد فضای همکاری میان جوانان و افراد باسابقه این مهم را در یک سیستم جمع کنیم.

میرزایی در پایان گفت: انتقاد از وزیر نفت صرف اینکه چرا از افراد کم تجربه استفاده می‌کند با انتظاراتی که از دولت در جوانگرایی داریم در تضاد است. نمی توان جوانان را صرف بی‌تجربگی از قرارگرفتن در پست‌های مدیریتی منع کرد. حال اگر دو معاونت پتروشیمی و پالایش در وزارت نفت به افرادی مانند صادق آبادی و ختلان داده شود گام مهمی در راستای تحقق جوانگرایی در دولت است. البته درباره این گونه گزینه ها باید به تخصص و توانایی آنها در عرصه ای که قرار است فعالیت کنند، توجه داشته باشیم و اگر تضادی باشد به نقد این عملکرد دولت  بپردازیم.

چندی پیش خبری مبنی بر تغییر مرضیه شاهدایی، معاون امور پتروشیمی وزیر نفت و عباس کاظمی معاون امور پالایش و پخش وزیر نفت در آینده نزدیک به گوش رسید و برخی رسانه ها از انتصاب علیرضا صادق‌آبادی پالایش و پخش و آیدین ختلان مدیرعامل پتروشیمی خبردادند که حکم رسمی این دو جوان هفته آینده صادر می‌شود. در این بین برخی رسانه ها به انتقاد از این برنامه وزارت نفت پرداخته اند و استفاده از افراد بی تجربه را اشتباه وزارت نفت می دانند. 

صادق‌آبادی در دولت یازدهم مدیرعاملی شرکت زیرساخت فراگیر پالایشی سیراف را برعهده داشته و ختلان در چهار سال گذشته دستیار زنگنه بوده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن