آخرین ULCC جهان به اجاره نروژ درآمد

شرکت Statoil نروژ آخرین کشتی بسیار بزرگ نفتکش جهان (ULCC) جهان به نام TI Europe را برای ارسال محموله نفتی خود به مالزی اجاره کرد.

به گزارش انرژی امروز، نفت ارسالی بر روی این کشتی پس از رسیدن به مقصد به کشتی های کوچکتر منتقل می شود تا به وسیله آنها به مشتریانش در قاره آسیا تحویل داده شود.

کشتی های بسیار بزرگ نفتکش (ULCC) قادر به حمل 3 میلیون بشکه نفت است. این در حالی است که کشتی های بزرگ نفتکش (VLCC) قادر به حمل 2 میلیون بشکه نفت هستند.

استیل اندره برگ، معاون شرکت Statoil در امور نفت خام، اظهار کرد: `انتخاب کشتی ULCC به این دلیل بود که زمان ارسال محموله های نفتی خریداری شده توسط مشتریان Statoil کاهش یابد. راهبرد ما در بازارهای آسیایی این است که نفت خامی که عموما در سفرهای طولانی به دست مشتری می رسید در زمان کمتری برای آنها ارسال شود.`

هم اکنون این کشتی نفتکش در تنگه مالاکا، یکی از شلوغ ترین گذرگاه های نفتی جهان، در حال بارگیری است. محموله نفتی آنگولا از یک کشتی VLCC بر روی این کشتی در حال بارگیری است. خبرگزاری رویترز گزارش کرد که محموله های نفتی دریای شمال، آمریکای شمالی و جنوبی نیز توسط شرکت Statoil به مشتریانی در آسیا ارسال می شود.

هم اکنون در حدود 30 فروند کشتی نفتکش در تنگه مالاکا به ذخیره نفت مشغول هستند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن