برنامه‌های وسیع مودی برای انرژی هندوستان

نخست وزیر هند نشستی مهم با مدیران شرکت‌های نفتی مهم خارجی و هندی از جمله روس‌نفت، آرامکو، بی‌پی، ریالنس ایندستری، و کارین ایندیا خواهد داشت. موضوع جلسه سرمایه‌گذاری در بازار انرژی بزرگ و رو به رشد هند است.

به گزارش «انرژی امروز» از اکونومیک تایمز، نارندا مودی، نخست وزیر هند، با ایگو ساچین رییس روس نفت، باب دادلی رییس بی‌پی، امین ناصر رییس آرامکو، موکش آمبانی رییس ریالنس ایندیستری، آنیل آگاروال رییس کارین ایندیا، راب فرانکلین رییس اکسون موبیل، و… دیدار خواهد کرد.

این نشست به دنبال اعلام سرمایه‌گذاری 6 میلیارد دلاری بی‌پی و ریالنس در توسعه میدان گازی آب‌های عمیق و اعلام علاقه‌مندی آرامکو برای سرمایه‌گذاری در هند برگزار می‌شود.

آرامکو دفتر جدیدی را در هندوستان ایجاد کرده است.

انتظار می‌رود تقاضای بخش انرژی هندوستان با گشترش اقتصاد آن و دسترسی بیشتر مردم به برق و خودورهای شخصی بیشتر شود. از این رو بخش انرژی این کشور نیازمند سرمایه‌گذاری بیشتری خواهد بود.

کارشناسان معتقد هستند که توسعه انرژی‌های خورشیدی و بادی در هند نیز در کنار گاز طبیعی برای دسترسی 24 ساعته شهروندان هندی به برق نیاز است.

مقامات هندی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش نفت و گاز این کشور نیز خبر داده‌اند. میدان آب‌های عمیق در سواحل مملو از مخازن گاز این کشور یکی از همین فرصت‌هاست.

از طرفی برای تشویق بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در میادین نفتی کشور، شرکت ONGC بدون رقیب به این میادین وارد می‌شود.

بخش نفت و گاز هندوستان به دلیل کنترل بیش از حد و یارانه‌های زیاد صدمات بسیاری دیده است و دولت در حال رفع نگرانی از سرمایه‌گذاری در این بخش است.

از طرفی قیمت‌گذاری بنزین و دیزل هم آزاد اعلام شده و یارانه‌های این بخش هم حذف شده است. در کنار آن مالکیت پالایشگاه نفت ایسار هم به روس‌نفت سپرده شده است.

بی‌پی هم در بخش فروش بنزین و دیزل و سوخت هند سرمایه‌گذاری کرده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن