زمان جهش گازی ایران است جاافتادن IPC قانون لازم دارد

مارکی انونیو، معاون مدیرعامل شرکت مهندسی و مشاور ILF، گفت: ایران که در دوران تحریم در انزوا به سر می‌برد؛ پس از برجام روابط خود را توسعه داد.

به گزارش خبرنگار «انرژی امروز»، وی طی سخنانی در سومین کنگره راهبردی نفت و نیرو با اشاره به پتانسیل‌های ایران توضیح داد: در سال ۲۰۱۲ فروش نفت ایران بسیار کاهش یافت و پس از تحریم‌های بیشتر آمریکا، ایران حتی نتوانست به تکنولوژی دست یابد؛ اما ایران پتانسیل زیادی برای توسعه دارد. ایران از نظر علمی بسیار پتانسیل بالای دارد. قدرت خرید مردم بالا رفته و ایران غنی از منابع طبیعی است.همچنین، ایران بین غرب و شرق واقع شده و در زمینه پتروشیمی بانک و… هم خیلی رشد کرده است.

وی افزود: ایران با استفاده از منابع نفت و گاز می‌تواند میادینی را که از تولید خارج شده‌اند؛ دوباره فعال کند.

این مشاور حوزه انرژی با اشاره به اینکه «ایران از نظر اخذ فاینانس مشکل دارد»، تصریح کرد: امروز ایران دچار رکود شده است. قرارداد IPC در مقابل قراردادهای بیع متقابل به اقتصاد ایران بسیار کمک می‌کند.

انونیو با بیان اینکه «در منطقه خزر بسیاری از مناطق هنوز کشف نشده‌اند و بسیاری از میادین توسعه نیافته‌اند»، گفت: اینها همه به دلیل تحریم است. درحالیکه ایران میتواند به بزرگترین تولیدکننده گاز تبدیل شود. اما سرمایه بسیار زیادی نیاز است تا تکنولوژی وارد ایران شود.

وی تصریح کرد: در سال‌های آینده ایران باید در زمینه تولید گاز با توجه به زمان تحریم پشت سر گذاشته شده، جهش داشته باشد.

معاون مدیرعامل شرکت مهندسی و مشاور ILF با بیان اینکه «ایران باید ببیند فاکتور‌های موفقیت‌آمیز چیست؟»، عنوان کرد: دانش، رفع موانع و تامین مالی فاکتورهای موفقیت اهداف است. ورود دانش فنی نیز بستگی به پروژه دارد. برای توسعه لازم است از آخرین تکنولوژی روز استفاده شود.

وی ادامه داد: متاسفانه قراردادهای موجود در ایران بین کارفرما و پیمانکار ایرانی بوده است. پس از تحریم شرایط جذب سرمایه خارجی مهیا شد؛ اما بسیاری از شرکت‌های اروپایی هنوز منتظرند تا ببینند شرایط تحریم چه سرانجامی دارد. این موارد در انجام کارها تاخیر ایجاد می‌کند.

این مشاور حوزه انرژی با بیان اینکه «ایران اگر می‌خواهد موافق عمل کند باید به‌خوبی به بازاریابی بپردازد»، گفت: ایران در بخش پایین دست و بالادست نیاز به جذب سرمایه دارد. جذب سرمایه به ویژه در صنعت پتروشیمی نیاز است. رفتار ایران در مواجهه با تحریم‌ها بسیار مهم است. ما می‌دانیم که شرایط کنونی قطعی نیست. بخش مالی ایران یک سری چالش‌ها دارد و مسایل سیاسی هم در آن دلیل است. ایران همواره به دنبال توافق‌های برد – برد بوده است.

انونیو با بیان اینکه «برای داشتن استراتژی موفق اتخاذ یک سری قوانین برای IPC لازم است تا قراردادها به‌خوبی جا بیافتد»، افزود: باید بتوانیم استراتژی کسب و کار را بازبینی کنیم به گونه‌ای که همگام با دنیا باشد. برنامه‌ریزی و طراحی پروژه نیز نیاز به بازبینی دارد. ‌

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن