بازارهای LNG و CNG پیش‌روی صادرات گاز ایران

عضوکمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: اصلی‌ترین مشکل برای صادرات کالا های ایرانی ناشی از اجرای مقرارت است، زیرا ما به طور کامل در سازمان تجارت جهانی عضویت نداریم.

محمدنعیم امینی فرد درباره موانع صادرات کالاهای ایرانی به بازارهای هدف، گفت: عدم عضویت کامل ما در سازمان تجارت جهانی بدین دلیل است که ما زیرساخت‌های لازم را در این راستا رعایت نکرده‌ایم.

وی افزود: یکی از صنایعی که می‌تواند در چرخه فرآوری صادراتی برای ما ارزآوری ایجاد کند، صنایع نفتی و گاز است و این در حالی است که بطور مثال ما در زمینه تولید بنزین نیز هنوز به خودکفایی نرسیده‌ایم؛ زیرا شاهد ورود بنزین وارداتی به کشور هستیم.

وی ادامه داد: ما در صنعت پتروشیمی در صادرات فرآوری شده توفیقاتی داشته‌ایم؛ اما بیش از هر موضوعی در صنعت نفت ما خام فروشی می‌کنیم و این در حالی است که در زمینه جا نمایی برای ایجاد صنایع پتروشیمی براساس آمایش سرزمینی نیز با مشکلات عدیده ای روبرو شده ایم.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس افزود: ما اگر صنایع پتروشیمی را با آمایش سرزمینی در سواحل مستقر کنیم می‌توان برای این صنایع مزیت نسبی ایجاد کرد و در مورد صادرات گاز نیز به هر حال درست است که خام فروشی گاز اقدام مناسبی نیست؛ اما می‌توان برخی از بازارهای استراتژیک را بخصوص در شرق کشورمان که بازارهای خارجی مناسبی دارد را بدست گرفت.

وی ادامه داد: ما سرمایه‌گذاری عظیمی برای صادرات گاز در مرز بلوچستان انجام دادیم، اما متاسفانه متوقف مانده است؛ اما همچنان بازارهای فوق‌العاده دیگری از جمله LNG و CNG برای صادرات گاز وجود دارد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن