مقابله با گاز هیدروژن سولفید در دکل‎های حفاری

مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست و فوریت های پزشکی (HSE &amp. EMS ) شرکت ملی حفاری ایران، از امکان ارائه خدمات مقابله با گاز هیدروژن سولفید (H۲S ) به دکل های حفاری چاه های نفت و گاز در مناطق خشکی و دریایی خبر داد.

به گزارش انرژی امروز، سعید قربانی گفت: این خدمات علاوه بر دستگاه های حفاری سازمانی، به سایر شرکت های فعال در عرصه صنعت حفاری و همچنین شرکت های بهره بردار نفتی ارائه می شود.

وی افزود: خدمات پیش گفته بیشتر در موقعیت های عملیاتی که احتمال نشت گاز هیدروژن سولفید در حین کار می رود کاربست دارد و در ایمنی کار و سلامت کارکنان و محیط پیرامونی دستگاه حفاری اهمیت حیاتی دارد.

وی اظهار کرد: این مدیریت آمادگی دارد تا خدمات مقابله با گاز هیدروژن سولفید را به شرکت های دکل دار و سایر متقاضیان در بخش های مختلف صنعت نفت ارائه دهد.

قربانی توضیح داد: یکی از موقعیت های کاندید این خدمات، مخزن گازی ژوراسیک مسجدسلیمان است که به عنوان یکی از مخازن نادر از نظر بالا بودن در صد گوگرد در جهان به شمار می رود. وی اضافه کرد: در عملیات حفاری و تعمیر چاه های این مخزن استقرار تجهیزات مقابله با گاز هیدروژن سولفید اجتناب ناپذیر و کاملا ضروری است.

مدیر HSE و فوریت های پزشکی شرکت ملی حفاری ایران گفت: به تازگی همزمان با شروع بکار دکل حفاری ۱۰۲پیراحفاری شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در موقعیت تلخاب در مسجدسلیمان با توجه به وجود گاز هیدروژن سولفید در مخازن هیدروکربنی منطقه، تیم عملیات، یونیت و تجهیزات لازم واحد خدمات H۲S در اختیار آن شرکت قرار گرفت و تعمیر چاه با ضریب ایمنی بسیار بالا در حال انجام است.

وی با اشاره به نقش موثر این خدمات همسو با عملیات حفاری و تعمیر چاه های در حال بهره برداری، افزود: شرکت ملی حفاری ایران هم اکنون بیشترین امکانات تجهیزاتی و فنی را برای ارائه خدمات در این بخش در اختیار دارد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن